dijous, 19 de febrer del 2009

Més fred

Ahir ja no va nevar. El cel es va destapar i va fer sol.

Tot i així, la neu no s'ha pogut desfer, hi ha més gel i he vist gent relliscar i caure al terra...

Ahir mirava la temperatura camí de la feina. La més baixa que vaig veure van ser -21.5 ºC. Mai havia vist allò! Per mi, era com una temperatura agradable... si no fos pel signe negatiu al davant. Costa d'imaginar...

Entre pobles, la temperatura era d'uns 18º. Però a l'arribar a la ciutat és va convertir en uns agradables -11º.


Ara mateix, -12.3º assenyala aquest termòmetre de casa!! Però en tinc un segon, que marca -14º! Veurem quina temperatura farà avui, de camí a la feina...

Fa doncs, força frescota. Però mentre no hi hagi humitat ni vent, es pot suportar perfectament sense cap mena de problemes... Només cal tenir precaució de no relliscar.

3 comentaris:

Josep Mª ha dit...

Hi ha cops que discrepo del tarannà, especialment el religiós, dels alemanys però entra altres hi ha una cosa que en sembla collonuda i que si jo si estes allà em posaria ,es el complement per les sabates de cadenes y claus per no relliscar per el gel que tu un dia al teu blog ens vares ensenyar.
Aprofito la ben entesa per clarificar una mica el meu pensament sobre el co-pagament de la sanitat pública, a mi no en sembla malament que ho facin els alemanys no tinc prous coneixements sobre el seu funcionament ni normatiu ni econòmic per poder emetre una opinió.
Lo que si estic es en contra que es practiqui a Catalunya per dues senzilles raons: perquè els que hem fem un bon us hem de pagar el cost dels que no ho fan?, a més tots sabem qui son aquest i els seus orígens. Cada un ha de ser responsable dels seus actes i atenir-se a les conseqüències del mateixos.
La segona raó es la econòmica perquè m’assembla un import considerable el resultant d’aplicar un total del 37,95% al import brut de la teva nòmina com a pagament a la Seguretat Social per l’assistència sanitària i les pensions.
Lo que potser seria just si s’apliqués el co-pagament a Catalunya seria el disminuí el percentatge actual abonant-ho a la teva nòmina, aleshores si que sortiria beneficiat el que fa un bon us i te la sort de tenir una bona salut i perjudicat el que en fa un mal us o per desgracia la salut no l’acompanya. Que si el legislador fos just podria preveure que en cas d’una mala salut contrastada no es fes pagar, això es molt fàcil de determinar amb els mitjans de que es disposa avui dia.
Bé lo mes important es que tu ets feliç a Alemanya i aquesta es una de les coses de la vida que no te preu junt amb la salut, enhorabona!!!!!!
Josep Mª

Anònim ha dit...

No he vist mai aquest termòmetre amb aquesta temperatura, i mira que m'hagués agradat!. Encara que només hagués sigut per sentir la sensació que provoquen -12º. A mí, el fred m'agrada i la neu m'apassiona,potser és perquè aquí no acostumem a veure'n; no ho sé, el cas és que m'agrada l'hivern i el fred.
I si a casa podem estar calentons, ja ho tenim tot!
Assumpció.

Anònim ha dit...

Quin ensurt, he quedat glaçada amb aquestes temperatures tan baixes, el que més por deu fer són les relliscades, jo sense cap dubte em posaria aquelles cadenes a les sabates per molt mala fama que tinguin i també aniria amb els bastons, tot sigui per la seguretat. Menys mal que ha deixat de nevar i ha sortit el sol. Jo prefereixo el fred (uns 8º,10º) a la calor, les meves estacions preferides: primavera, tardor, del hivern el que no m'agrada és que a les 6h. ja és fosc.
Desitjo que no tinguis problemes, amb els mitjans de transport.
Si el fred és sec, no es nota tan.
Si és humit i fa vent, no es pot aguatar.
Una abraçada.
Mª Rosa.