dimarts, 24 de febrer del 2009

Faschingdienstag = Dimarts de Carnaval

Durant tota aquesta setmana i en motiu dels Carnavals, els nens no tenen classes.

Però avui és el "Faschingdiestag", corresponent a dimarts de la setmana de Carnavals, dia anterior al dimecres de cendra (dia en que tradicionalment jo enterrava la sardina).

Aquí però, avui és el dia especial.

Les dones van amb vestits d'època i des de les 9.00 fins a les 17.00 es reuneixen al Virtualienmarkt de Munich (mercat de verdures situat al centre de la ciutat) i ballen i ballen. S'anomena el Tanz der Marktfrauen, és a dir, el ball de les dones del mercat.

Les dones poden anar al ball sense problemes, ja que aquell dia, a la majoria de llocs de la ciutat, només es treballa fins a les 12.00. Així les dones es poden arreglar i anar al mercat a ballar. Evidentment, també hi poden anar els nens, que estan de vacances!

Jo no tinc classes d'alemany, ja que les meves classes són per la tarda i avui només hi ha classes durant el matí.

Veurem si em trobaré amb alguna altra sorpresa en motiu dels Carnavals...

1 comentari:

Anònim ha dit...

M'ha sorprès que avui dimarts a Munich celebren el dia de Carnaval i que sigui tan importa'n per ells, ja que fins i tot els nens fan una setmana de festa a els col-legis i la gent que treballa avui facin mitja jornada.
Aquí és com sempre, a Masnou Carnestoltes va començar el dia de dijous gras, amb un berenar de pa amb tomàquet i botifarra d'ou, entre setmana fan la rua amb ball i concurs de disfresses i finalitza el dimecres de cendra fen una sardinada a la platja, a Alella només ho van celebrar el diumenge dia 22 amb la rua, concurs de disfresses, gegants, capgrossos i la cremada de carnestoltes.
Però nosaltres, no ens hem assabentat de rés de lo que han fet i més estan al mig dels dos pobles. Ho celebràvem quan l'Albert anava a el col-legi i es disfressava, ara estem una mica al marge de les festes.
Desitjo que t'ho passis força bé aquest Carnaval.
Mª Rosa.