dimarts, 12 d’agost del 2008

Burocràcia postal

Avui us vull explicar temes que em resulten curiosos.

Quan vaig arribar aquí, una de les primeres coses que vaig fer va ser anar a un banc a obrir un compte, per poder disposar d'una EC-Card que sigui acceptada a qualsevol lloc. Doncs bé, fins ahir no vaig poder consultar l'estat del meu compte! Els motius? Seguretat!

El primer que vaig fer va ser anar a una entitat bancària per obrir el meu compte. Aquest pas, va ser molt similar al que ja conec: van fotocopiar-me el DNI, van introduir les meves dades en el sistema i vaig començar a signar papers i més papers. Em van preguntar si volia tenir accés per Internet, i vaig decidir que seria el més pràctic, ja que no dependria de l'horari d'apertura del banc. Però pel que sembla es van oblidar de fer-me signar un paper.

I aquí és on comença el degoteig de productes i de dies, fins que al final, ja puc saber quants diners tinc, en què els gasto i carregar el meu moneder electrònic!

- Al cap d'uns dies d'anar a l'oficina, va arribar per correu la meva tarja.
- Al cap de més dies va arribar el PIN per poder operar amb la tarja.
- Més tard, per poder utilitzar el compte per Internet, em van enviar una carta per signar, (la que s'havien oblidat).
- Vaig signar el paper i el vaig deixar a la bústia de l'entitat financera.
- Uns dies més tard va arribar el nom d'usuari per poder operar per Internet.
- Dies més tard, va arribar el PIN per poder tenir-hi accés.
- I finalment ahir, va arribar la llista de claus per fer les operacions amb total seguretat!

Ara ja ho tinc tot! :-)

Em sorprèn perquè la meva entitat bancària a Catalunya em va donar tota la informació necessària al moment, a l'oficina. Aquí sembla ser que tot va per correu, però es curen en salut i van enviant la informació amb compta-gotes, mica a mica.

Pel que sembla, aquí el correu és molt més important que a Catalunya. Així s'estalvien cues als edificis, permetent fer gran part de les operacions per correu. I el que és més interessant! No es depèn de cap horari prefixat! Això dóna una gran flexibilitat... :-)

M'agrada poder fer els tràmits des de casa! :-)