dimecres, 6 d’agost del 2008

La cantina

Avui vull parlar de la cantina de l'edifici on treballo...

A Barcelona, l'empresa disposa d'una cantina en la qual s'ofereix un menú subvencionat format per primer plat, segon plat, postre, beguda i pa. El primer plat es pot escollir entre tres possibilitats i el segon plat entre unes altres tres. El preu és el mateix cada dia, tot i que els plats canvien cada dia. El preu del menú complet costa 4.10 €.

Fins aquí tot clar, oi? De fet, és un funcionament normal... Tant normal com dir que el dijous hi ha paella... Bé, en el cas de l'empresa, fan una setmana paella, una altra fideuá. I la fideuá els queda força més bona que la paella... :-)

A Munich, l'empresa també disposa de cantina. Però funciona completament diferent del que havia vist fins ara! Aviat farà tres setmanes que dino allà cada dia i encara no sé com funcionen les coses!! :-S

Hi ha vàries diferències amb el que coneixia fins avui. Aquí podeu veure el menjar d'aquesta setmana...


Intentaré resumir-vos com funciona la cantina...

- La distribució és estil bufet lliure. Cadascú s'agafa el que vol, passa per caixa i paga.

- Hi ha una caixa on només es pot pagar amb tarja moneder.

- El menjar va a pes! S'ha d'anar molt em compte amb el que s'agafa perquè pot sortir força car.

- Hi ha una màquina de begudes on s'agafa el got i s'omple... (Estil màquina de begudes de l'Ikea, McDonalds, etc). Les begudes disponibles són: Coca-cola, llimonada i taronjada amb gas, aigua amb gas, suc de poma, suc multifruites i... cervesa!

- Es pot comprar una ampolla d'aigua amb gas o aigua sense gas de 0.75 litres. Però l'ampolla és de vidre, amb envàs retornable i... la veritat, resulta molt incòmode de transportar i de fer anar. No m'agrada... :-(

- Enlloc de pà, hi ha breze, que és aquell "pa" salat tot recargolat que vaig mostrar el dia que em preparava per l'Oktoberfest!

- De postre hi ha com uns iogurts "casolans" que es troben dins un got normal de vidre. Hi acostumen a posar fruites a dins... A les botigues, els iogurts aquí són de 150 gr o de 200 gr. Per això, aquí els posen en gots de vidre, on hi cap una quantitat bastant important!

- Entre les opcions que hi ha cada dia es troben menjar pizza, una amanida o verdures cuinades (tot això a pes).

- Entre els plats variables hi ha plats "regionals", peix, pollastre, peix i altres combinacions... Avui tenien paella!! Això sí, més que una paella, allò semblava un arròs a la cassola de color groc. Només tenia arròs, pèsols i para de comptar!

- En general, la gent menja un únic plat i beguda o postre.

- Cada dia hi ha un plat subvencionat (que costa entre 1.8 i 2.05 €). Aquest plat consta d'arròs i quelcom més que ho acompanya. Els divendres el plat és completament dolç. Divendres passat era una espècie d'empanada de poma, calent, amb una crema de vainilla amb sucre i canyella.

El plat del dia (Menü des Tages) es pot acompanyar amb quelcom més. Però encara no he descobert amb què... Pel que sembla poden entrar 2 platets petits més. Jo sempre agafo una amanida que acompanyo amb vàries salses i vinagretes. Però no he trobat què és el que realment entra. M'he hagut d'enviar a casa un pdf amb els plats de la setmana, per poder estudiar les instruccions, ja que estan en alemany... Sembla ser que hi ha un asterisc que indica quins plats entren juntament amb el preu del menú del dia.

Aquest és el tros on s'explica què entra en el menú del dia... No em pregunteu que l'alemany i jo encara ens coneixem gaire bé... :-P


Hauré de seguir fent proves fins que descobreixi què entra en el menú del dia...

Em sorprèn pagar cada dia un preu diferent... Per ara he pagat una mitja de 2.75€ per dia. Això sí, sense beguda perquè no sé menjar amb begudes amb gas! :-P A mi m'agrada menjar amb aigua sense gas...

Espero que ara que m'he estudiat el tema del Menü des Tages, demà sigui capaç de muntar un menú sencer amb el plat del dia i dues caçoletes amb menjars amb asterisc. Aquests bols cadascú els omple tant com vol o pot. De fet, encara no tinc clar què estic pagant... Així que hauré de prestar-hi atenció o preguntar a caixa... Ui... Preguntar! En alemany? Glups! :-S

A mi el que més m'impressiona és el fet de que els plats vagin a pes! També m'impacta que sigui incapaç de calcular quan hauré de pagar agafant les caçoletes que no van a pes!

És clar, estic en un altre país i cada dia em trobo amb coses que em sorprenen... :-)