divendres, 8 d’agost del 2008

Visita a l'oculista

Avui he anat a l'oculista perquè em continua plorant un ull, només un. La doctora parlava castellà! Parlava a poc a poc, però amb precisió. He quedat novament sorpresa! :-)

M'ha dit que el problema és que els meus ulls (els dos), generen llàgrimes que contenen aigua, però no tenen prou proteïnes ni nutrients que l'ull necessita. Així que l'ull està sec i per això intenta generar més llàgrimes. Es veu que en el 99% dels casos només plora un ull, tot i que el problema és a tots dos ulls.

Pel que sembla, el desencadenant del problema ha estat l'aire condicionat! Igualment, el fet de treballar amb ordinadors també afavoreix que l'ull es ressequi. Així que es podria dir que el problema ha aparegut per treballar massa hores! :-P jajajajaja!! xD

Pel que sembla, una vegada l'ull està ressec, perd les estructures que el mantenen hidratat. I l'ull genera noves llàgrimes per rehidratar-lo, però com que les estructures que mantenen l'aigua han desaparegut, l'aigua de la llàgrima passa de llarg i l'ull segueix ressec. L'objectiu doncs, és recuperar la capacitat de mantenir l'ull hidratat.

M'ha fet tres recomanacions per a recuperar-me: evitar l'aire condicionat, evitar el sol directe (utilitzant ulleres de sol) i evitar els ambients amb fum. Estic de sort! Ja que a Alemanya s'utilitza menys aire condicionat que a Catalunya. Igualment, m'ha dit que si he d'estar en ambients amb aire condicionat, que eviti el xorro directe.

M'ha receptat unes gotes amb antibiòtic per a un ull i unes gotes de les que utilitza la gent amb lentilles per a l'altre ull. M'ha dit que utilitzi les gotes per a lentilles de 6 a 8 vegades al dia o tant com vulgui, que tinc els ulls ben ressecs. L'únic problema és que no puc entendre completament les instruccions de les gotes i no podré saber-ne els efectes secundaris... :-P Espero saber-les utilitzar bé! ;-)

M'ha agradat el tracte rebut, tot i que considero que he patit alguns errors burocràtics, degut al desconeixement... :-(

Resulta que com que no estic en el sistema sanitari alemany, no sabien si notificar al seu programa informàtic que estic en el sistema públic o en el privat. Com a ciutadana de la Unió Europea haurien d'haver-me apuntat al públic. Total, que s'han "equivocat". I quan he anat a la farmàcia a buscar els meus antibiòtics, he hagut de pagar el 100% del preu, enlloc del preu amb descompte. Aquests diners ja no els recuperaré. Igualment, no crec que m'arruïni, i ja he après la lliçó per la propera vegada.
Nota mental: Revisar que la recepta posi públic i no privat! :-)

Esperem que amb les gotes els ulls deixin d'estar ressecs i, per tant, deixi de plorar-me l'ull! :-)


Per altra banda... He provat la meva flamant i nova bicicleta! Quina delícia! És realment còmode. Diria que és la bicicleta més còmode que he provat mai! Molt portable, m'hi sentia de conya! He fet una volta per la zona d'una horeta. Hi havia molta gent en bicicleta i patins. El paisatge és preciós. Tot està verd i tot és molt planer. Això és realment maco! :-)

Estic encantada amb la bicicleta! :-) Espero anar descobrint més camins! :-)

Lligaré la bici amb cadenat allà on la porti, no sigui que em passi com a la bicicleta de la foto! Aquí també cal protegir les bicis!! :-)

1 comentari:

Anònim ha dit...

Espero que l'ull deixi de plorar-te aviat. Quan de temps has d'estar amb les gotes?, només per quan les necessitis?, o serà per sempre?.
La bici de conya, oi?.
Estàs aprenent moltes coses de la sanitat alemana.
Ja aprlarem...
Assumpció.