dijous, 28 d’agost del 2008

Stufe A2.2

Avui he anat a l'escola d'idiomes a fer el test de nivell per començar el mes que ve les classes d'alemany. El resultat del test ha estat que puc començar al nivell A2.2. La dona que m'ha fet l'entrevista m'ha dit que el meu nivell de gramàtica és el corresponent al curs, però que el meu nivell oral és una mica inferior i que potser tinc problemes per entendre la professora. M'ha dit que en aquest cas parli amb ella per passar-me al curs A2.1.

Sincerament, espero no tenir problemes amb aquest aspecte, perquè el curs és car. Espero que valgui la pena. I, ja que estic en un país on la llengua nativa és l'alemany, espero poder entendre a la professora "sense problemes" i poder seguir les classes. Jo hi confio!! :-)

Avui he tingut una xerrada amb la dona de fer feines! Li he dit tota emocionada que aquesta tarda anava a fer la prova de nivell per a l'escola d'idiomes i ella ha començat a parlar i a parlar i a parlar. M'ha recomanat llegir en veu alta i intentar recordar la primera lletra d'una paraula, per tal de recordar la paraula sencera. Igualment, no he pogut entendre totalment les seves explicacions, així que un company m'ho ha traduït a l'anglès. Però jo estava totalment satisfeta amb els meus progressos, així que confio poder seguir sense problemes la classe corresponent al nivell A2.2.

Quin nivell és aquest? Per aprendre un idioma com a llengua estrangera, hi ha 6 nivells:

- Nivell bàsic (A1 i A2): Al finalitzar aquest bloc, l'estudiant pot comunicar-se amb gent que s'esforci per parlar a poc a poc i amb vocabulari senzill i pot expressar informació personal bàsica.

- Nivell intermig (B1 i B2): Al finalitzar aquest bloc, l'estudiant pot comunicar-se sense problemes en la majoria de situacions, expressant tota mena d'opinions i sentiments.

- Nivell avançat (C1 i C2): Al finalitzar aquest bloc, l'estudiant pot utilitzar expressions riques, pot desenvolupar-se en un ambient professional i pot acostar-se al nivell dels natius.

Més informació? Seguiu el link amb les explicacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües. Allà entendreu millor quines són les competències que s'esperen per al nivell A2.

Pel que sembla, cada nivell es supera després de 140 hores de classe. Per tant, com que el curs al que m'he inscrit és de 70 hores, el tenen dividit en A2.1 i A2.2. O sigui, estic a la segona meitat del nivell A2... :-)


Per altra banda, avui he activat el meu número de telèfon mòbil alemany. He agafat la companyia més barata que he trobat: una companyia virtual. El preu està bé: 9 cèntims/min qualsevol hora a qualsevol operador i també 9 cèntims per SMS. Com a mínim, podré estar més localitzable...

A l'activar la tarja, he descobert perquè és barat... La tarja SIM venia amb 19 números, 15 dels quals eren publicitat!! Atenció als serveis, que són realment curiosos... He de dir que he eliminat els números... :-P

- Números del "RACC" alemany
- Números per demanar informació sobre els trens
- Informació meteorològica
- Informació esportiva
- Informació sobre els horòscops
- Informació per demanar l'hora
- Servei despertador
- Informació sobre la loteria
- Servei de cites
- Informació sobre números telefònics nacionals
- Informació sobre números telefònics internacionals
- Servei de taxis

O sigui, que és més barat perquè et donen el SIM amb un munt de publicitat, que pacientment cal eliminar... De totes formes, encara no sé si el número funciona correctament o no... Caldrà esperar... :-)

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Natàlia. Fá temps que no et dic res, però et segueix igual. Veig que vas progresant. Enhorabona!

Ara, estaría be que contares algo personal al blog: ¿com son els alemanys? jeje... ¿ja has trobat algún que s'esforçe en ferte entendre l'idioma? Mira que aixó sería un gran avanç per aprendre.

Segur que tens algún noviet amagaet.

Besets

Enganxada a la Natàlia

Assumpció ha dit...

Tot el matí qu estic intentant crear la meva adreça pel teu blog perquè no m'anava bé l'anterior. A veure si ara funciona.
N'estic del tot segura que tu podràs adaptar-te bé al nivell de A2/2 però com tu ben bé ja saps, hauràs de fer un gran esforç perquè els idiomes ho tenen això i més l'Alemany que entre la gent de per aquí té bastanta mala fama pel fet de que tothom el troba molt dificil. Anims, que tú pots!
Esperem que la cosa dels mòvils et vagi bé.
La mare.

Anònim ha dit...

Deus estar contenta de pogué començar aviat, les classes d´alemany i si ho has de fer des de el nivell A2.1 fes-ho, lo important es pogué entendre a la professora i així anan progressant de mica en mica .Vivint aquí et serà molt mes fàcil apendre aquest
idioma per mí difícil, amb aquestes paraules ten llargues.

Tinguén el mòbil activat, et sentiràs mes acompanyada.
Avui dia es fà difícil estar sense
aquest aparell.

Mª Rosa.