dimecres, 13 d’agost del 2008

Curiositats


Avui vull parlar-vos de diverses curiositats a la alemanya:

1.- Avui hi havia per dinar "espaguetis amb salsa bolonyesa de verdures"... Jo estava intrigada pensant què seria aquella salsa... i... sabeu què és? Salsa napolitana!!! M'ha sorprès que totes les salses siguin "bolonyesa" i que no utilitzin el nom que realment té... Curiós...

2.- Un altre fet curiós és que a les botigues resulta quasi impossible trobar llet desnatada. Si a Catalunya la llet es classifica en sencera, semi-desnatada i desnatada, aquí s'indica quin és el percentatge de greix. Així doncs, la llet sencera correspon a 3.5% o 3.8% i la semi a 1.5%. El que resulta molt molt molt difícil és trobar llet de 0.5%, que correspondria a la desnatada. Existeix, sí, però no amb la varietat que hi ha per a la llet sencera i semi.

3.- Més curiositats... Avui m'ha arribat un paquet dels meus estimats pares. En el remitent, posava -Barcelona-. El que m'ha sorprès ha estat que el carter m'ha dit sobre el paquet "No ve d'Espanya, ve de Catalunya!" I això no estava escrit enlloc... M'ha deixat sorpresa i he somrigut. Així doncs, hi ha gent que coneix la realitat catalana!! ;-)

4.- A fora de l'edifici de correus, tenen un caixer automàtic de venda de segells! Ho trobo interessantíssim, perquè sabent el pes i el tipus de la carta, es pot aconseguir un segell i tirar-lo a la bústia que hi ha al costat, a qualsevol hora del dia. :-)

5.- Com que aquí per desitjar bon dia diuen "Guten Morgen" o simplement "Morgen", quan la gent de l'oficina em saluda en anglès, em diuen simplement "Morning", enlloc de "Good morning". És quelcom habitual i em sorprèn molt! Diria que és molt "alemany". Però necessitaria gent que dominés l'anglès per confirmar si és la traducció de la salutació alemanya o si és una salutació acceptada en l'anglès.

6.- Fixeu-vos en la senyal que us poso. Està per tot arreu! A mi em va sorprendre molt el fet que és una persona amb faldilla! Deu ser una dona? No he pogut trobar la senyal equivalent a Espanya, on la persona porta pantalons. Ho trobo curiós si més no... :-)



Així que Alemanya és un país ple de curiositats! :-)

4 comentaris:

Anònim ha dit...

De totes les curiositats que has
anomenat, lo que mes m`ha sorprès
es lo de la llet, que per ells la
semi, sigui la descremada, i això
que molts alemanys tenen problemes de sobrepes. es estrany que no hi
hagi mes varietat d`aliments sense
greix. Et dic això perquè a LIDL
no sen troben.I el cafè? n´hi ha
de descafeïnat ?, perquè tinc antes
que els alemany en prenen a totes
hores. Ah¡¡ i tampoc es troben caramels sense sucre.
Aixó si diuen, que menjen molts
aliments ecológics.

Son els reis de les salses, lo dels espaguetis, un misteri.

Ja et vaig dir, que cuand en J.Mª
sortia a l´estranger, si deia que
era de C atalunya sal miraven amb uns altres ulls. Per ells es un
altre paìs.

Fins aviat.
Mª ROSA.

Unknown ha dit...

Qué extraño lo de las salsas :O
Lo del cartero, un puntazo.
Con lo de la leche... no será el secreto de las alemanas?
Lo del saludo, cuando estuve en Abingdon en casa de una familia inglesa, por la mañana se decía 'd mornin' y por la tarde 'd evenin' aunque puede que fuera porque aún estábamos todos un poco dormidos y nos dejaramos las letras por todas partes ;)

Alícia ha dit...

Morning! El fet que en altres páïsos d'Europa la llet tingui més greix es deu al sol (curiós, oi?). És una mica difícil d'explicar però el sol fa que metabolitzis la llet d'una manera diferent. Si no ho tinc mal entès, en els països on no hi fa gaire sol la gent té menys intolerància a la lactosa i crec que per això també la llet deu ser "més sencera". Ho vaig llegir la setmana passada, per això m'ha semblat una coincidència que parlessis d'això avui. Molts petonets i a prendre llet s'ha dit!
Alícia

Anònim ha dit...

La Mª Rosa ha dit: ...Per ells és [Catalunya] un altre paìs...

Per ells...?
I per mi. !!!!

Hola Natàlia, ja som aquí ;-)

El pare