dissabte, 25 de setembre del 2010

Des de Hannover a Catalunya...

Als vespres acostumo a tenir la tele de fons, per si hi apareix alguna cosa interessant.

L'altre dia, de cop i volta, vaig sentir que parlaven d'un bany. Em vaig aturar i vaig comprovar que allò era català! Què feia el català a la tele? I sense subtitular? Evidentment, tot allò que no té sentit, és un anunci de cotxes. En aquest cas, un anunci de Volkswagen.

Em vaig posar a buscar l'anunci per poder-lo compartir amb tots vosaltres, però no el vaig trobar. Per sort, una ànima caritativa, me l'ha fet arribar. Em fa tanta gràcia que ja el puc comentar amb tots vosaltres! :-)

A veure què us sembla! :-)



Aquí va la transcripció de la conversa:

- Guten Tag. Wir sollen hier das Bad machen.
(en català: "Bon dia. Diuen que hem de fer aquí el cuarto de bany.")

- Bon dia senyors! Com ha anat el viatge?
Estic molt contenta de que hagin vingut, perquè m'he de fer un cuarto de bany, en aquí, molt maco, com el que li van fer vostès a la meva cunyada.
Però ha de ser maco, eh? Maco, maco, maco!
De veritat, estic molt...

El motiu que explica tot això: "So sparsam, da lohnt sich fast jeder Auftrag" (en català: "Tan econòmica, que quasi cada contracte surt a compte")

Evidentment, el vehicle ha de consumir ben poc! Si per construir el lavabo viatgen des de Hannover (fixeu-vos en la "H" de la matrícula alemanya), situada al nord d'Alemanya i a sobre ja han anat anteriorment a Catalunya a fer el cuarto de bany de la cunyada... Renoi! Quina furgoneta més econòmica! :-)

Jo el trobo un anunci ben graciós. Em pregunto a què deu sonar el català, per tal que estigui associat com a un país ben llunyà...

2 comentaris:

Anònim ha dit...

M'ha fet molta gràcia veure aquest anunci alemany que fins i tot parlaven en català. Ha de fer molta il-lusió sentir la teva llengua així de sobta, sobretot quan estàs lluny de Catalunya.
L'anunci m'ha agradat molt.

Mª Rosa.

Anònim ha dit...

M'ha encantat aquest anunci, l'he vist tres vegades seguides. Trobo que està molt ben pensat, sobretot en la part econòmica.
Molts dels anuncis tenen la seva cara oculta, que vol dir que et fan pensar una mica, o que li rebusquen un segon significat. I aquest compleix els requisits.
Els anuncis de cotxes normalment estan molt bé. Saben com fer-los atractius.
Tot i així no és tant fàcil de vendre'ls.
Assumpció.