dilluns, 3 de maig del 2010

Publicitat... enganyosa?

A vegades penso que la gent dels departaments de màrketing, deuen pensar-se que el consumidor és babau...

Fixeu-vos en la següent publicitat...

En aquesta imatge veiem en Marcell Davis, el nou cap de satisfacció del client de l'empresa de telefonia 1&1 (en alemany: "1&1 Leiter Kundenzufriedenheit"). Des de fa uns mesos, en Marcell s'ha fixat com a objectiu millorar el grau de satisfacció dels clients de la companyia. I per aconseguir-ho ens presenta la seva nova proposta: eliminar els 24 mesos de permanència dels contractes.

Anteriorment, quan un client es donava d'alta a la companyia, tenia l'obligació d'estar-hi lligat un mínim de 24 mesos. Ara, ja no! Això és bo, oi? Doncs pareu atenció a la següent imatge, corresponent al mateix anunci...

Veieu que hi ha lletra petita? Aquí hi ha la part més graciosa de la publicitat... Han eliminat el contracte de permanència, però passat aquest període, per gratificar la fidelitat dels seus clients, els incrementen la tarifa en 5 euros!!!! Passant de 19,99 a 24,99!!!

Això és mantenir els clients contents o intentar que marxin passats els primers 24 mesos?

Encara no he aconseguit saber en què pensa la gent que ha dissenyat aquesta mena de campanya publicitària... I encara no he aconseguit trobar que sigui millor una pujada de preu passat l'antic període de permanència.

Hauré d'escriure al senyor Davis per preguntar-li-ho! ;-)

Per cert, si us interessa conèixer les ofertes de la competència, les podeu consultar a la següent web i veureu els preus dels seus productes. Alguns ofereixen Internet i telèfon i altres només Internet.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Comparant amb la publicitat española no es gens enganyosa.

En España ja es famos per si mateix, que la gent fidel a una companyia tingui pitjors condicions que la gent que es va canviant.

Els periodes de permanencia son completament nefastos pel mercat lliure. En el meu cas defugeixo d'ells, tenir una permanencia implica un gast constant mensual durant un o dos anys, independentment dels teus ingresos.

El pitjor de la publicitat enganyosa española es que existeixen publicitats que et diuen: 19'90€/mes i despres en lletra petita que aixo es els dos primers mesos, i despres pasa a costar 39'90€/mes i que tens una permanencia de any i mig, aixo fa una realitat de 37'7€/mes Per tant en aquest cas SI es publicitat enganyosa.

Ah, per cert, jo em remeto a la publicitat d'una de les meves companyies de telefonia mobil favorites: "No tenim clients descontents". Aixo ho diuen perque el que cobren esta ben clar escrit sense lletra petita, i a mes a mes, NO tenen compromis de permanencia. Aixi que si no t'agrada el que et fan, pots marxar lliurement.

Anònim ha dit...

La llei tindria que prohibir i castigar a les empreses que utilitzen la publicitat enganyosa i la que comfonguin al consumidor per no donar una informació adequada.
I la lletra petita es tindria que suprimir, ja que quasi mai coincideix amb la lletra gran que s'anuncia.

Mª Rosa.