diumenge, 3 de gener del 2010

L'estació meteorològica

Fa un parell de setmanes em vaig comprar l'estació meteorològica del Lidl. Estava navegant per Internet, i al veure l'oferta vaig sortir disparada cap a la botiga. Una estació amb pluviòmetre i anemòmetre a un preu reduït! Wow! :-) La vaig comprar aquí a Alemanya per 49.99 euros.

Uns dies més tard la vaig veure anunciada a Espanya per 55 euros... Em pregunto a què es deu la diferència de preu... Un podria pensar que es tracta dels costos d'enviament, però l'estació està fabricada al Regne Unit, així que el transport per arribar a Espanya i el transport per arribar a Alemanya haurien de ser semblants, oi? En fi, misteris d'aquells que costen d'explicar.

Posteriorment, vaig estar mirant per Internet... La mateixa estació meteorològica, però amb marca, es ven per 60 euros. Amb connexió a PC i sensor de temperatura independent de l'anemòmetre, es ven per 90 euros. De totes formes, per satisfer la meva curiositat, la que tinc és estupenda! ;-)

A l'aparell principal es pot veure molta informació:

- Temperatura i humitat interior i exterior
- Temperatura de confort
- Temperatura a la que els vidres queden "amb vapor d'aigua"
- Sensació de fred
- Vent
- Pluja
- Pressió atmosfèrica
- Previsió del temps per a les properes 12-24 hores (amb una fiabilitat del 75%)
- Hora, dia, mes i any.

Com que encara no hem decidit on posarem el pluviòmetre, el vam deixar a terra. I els primers dies, va estar plovent! Aquí va el repàs de les precipitacions enregistrades:

29 de desembre de 2009: 3,7 l/m2
30 de desembre de 2009: 4,5 l/m2
31 de desembre de 2009: 2,7 l/m2
1 de gener de 2010: 4,5 l/m2
2 de gener de 2010: 0,0 l/m2 !?!?!?

Sabeu què ha passat en la mesura del 2 de gener? Que han baixat les temperatures i s'ha posat a nevar! El pobre pluviòmetre neda entre la neu... Suposo que si es desfà, podrà mesurar la quantitat de pluja... Però per ara potser caldrà esperar uns quants dies...

Per instal·lar l'anemòmetre vam comprar una barra de cortines per tal de posar-lo en una posició on el vent el pugui "visitar". De moment però, no hem pogut veure els valors del vent. Els dies anteriors que plovia, no hi havia vent. I ara que bufa, el nostre anemòmetre s'ha quedat congelat i no pot girar! :-P

En qualsevol cas, estic molt contenta amb la meva nova estació meteorològica. Veurem però, quan tornarà a ploure... ;-)

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Qué chula es la -6€!! Realmente completa, aunque claramente tiene un pequeño problemilla con la nieve :)

FELIZ AÑO NUEVO!

Anònim ha dit...

Ostres!, quina estació meteorològica més complerta, m'agrada molt i el preu està força bé, s'ha d'aprofitar quan veus una oferta com aquesta.
Amb el pluviòmetre i el anemòmetre tindràs que esperar que deixi de nevar.

Mª Rosa.