A l'època de Nadal és un clàssic rebre la pujada anual de tarifes del transport públic de Barcelona. Aquest any la pujada no arriba a un 2%.
A Munich en canvi, les pujades no són tan puntuals. La darrera pujada ha tingut lloc el passat 13 de desembre. I l'anterior va ser el Juliol de 2008. És a dir, quasi un any i mig abans. En aquest any i mig, les tarifes s'han pujat un 4,5%!!!
Jo ho trobo una passada! El transport públic és certament força més car a Munich que a Barcelona. A més a més, tal com us vaig comentar fa un temps, comprar un tiquet a Munich no és una tasca senzilla.
Anem a fer una comparació directa amb un exemple clar. Suposem que a diari fem un trajecte d'anada i tornada de 35 km, utilitzant tren i metro.
- Amb Renfe: El trajecte serien 3 zones integrades. Compraríem una T-50/30 que fins ara costava 74,15€ i que a partir del gener costarà 75,60€. Una pujada del 1,96%.
- Amb MVV: El trajecte serien 10 zones. Si volem viatjar entre les 6 i les 9 del matí, per poder arribar d'hora a tot arreu, haurem de comprar un abonament mensual que costava 116,10€ i que ara costa 121,5€. Si renunciem a viatjar en hora punta, aleshores la tarifa es pot veure reduïda a 63,9€ (anteriorment 61€). En ambdós casos, l'increment és lleugerament superior al 4,5%.
Als preus de Munich, s'hi poden afegir descomptes en cas de comprar els abonaments de forma mensual o bonificada per l'empresa. Però és en qualsevol cas car.
Els abonaments per trajectes més esporàdics són molt més difícils de comparar. Suposem que venim de l'aeroport i volem fer turisme per la ciutat. A Munich bàsicament cal comprar un tiquet per un dia (per una persona a 10,4€ o fins a 5 a 18,8€). A Barcelona es poden comprar diferents abonaments més flexibles (la T-Dia per 5,9€, la T-10 per 7,85€,...).
Tenint en compte que les pujades són aproximadament anuals tant a Barcelona com a Munich, la pujada alemanya és desproporcionada. A Barcelona cada any es queixen de que la pujada és superior a l'IPC, però comparat amb les pujades alemanyes són molt més raonables.
Aquí teniu possiblement, la diferència de preus més acusada entre Alemanya i Espanya: el preu del transport públic.
dimarts, 15 de desembre del 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentari:
El que seria normal és que els transports públics fossin barats, ja que després fan campanyes per promoure la seva utilització.
Jo no faig servir el transport públic, però he sentit a dir que moure's per Barcelona cada dia és mes car.
Mª Rosa.
Publica un comentari a l'entrada