dilluns, 23 de novembre del 2009

Llegir en veu alta

Per aprendre una llengua estrangera, el millor que es pot fer és llegir en veu alta.

Té moltes avantatges:
- Les frases que es llegeixen són senceres i correctes.
- S'aprèn a fer l'entonació adequada de l'idioma.
- S'aprèn a pronunciar paraules que no formaven part del nostre vocabulari actiu, i que per tant, possiblement no havíem pronunciat anteriorment.
- Entrenem el cervell i la musculatura de la boca per a pronunciar fonemes i combinacions que no són naturals de la llengua materna.
- Ens acostumem a l'idioma de forma activa.

Només té un únic inconvenient:
- Necessitem tenir aigua a prop, per quan se'ns assequi la gola! ;-)

He de reconèixer que vaig començar a llegir en veu alta farà un parell de mesos, quan una companya de classe m'ho va recomanar. Em va dir:
- Llegir és molt bo, però s'ha de llegir en veu alta! Llegir en veu baixa aporta poca cosa més que no llegir.

Una altra dona ho va confirmar:
- Jo he llegit moltíssim, sempre en veu baixa. He ampliat molt el meu vocabulari. Però en canvi, no sóc capaç de llegir en veu alta i quan m'expresso, no em surt l'entonació adequada. Hagués hagut de llegir en veu alta.

Com a experiència personal, us diré que des que llegeixo en veu alta, noto que he fet un pas endavant. He millorat especialment la pronunciació de sons típicament difícils per als espanyols, com per exemple la paraula "res" (en alemany: "nichts"). Encara tinc problemes, per descomptat! Però he guanyat en seguretat i això fa que continuï avançant i progressant.

Així que si esteu interessats en aprendre una llengua estrangera: Llegiu en veu alta! ;-)

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Doncs ja ho saps, llegeix en veu alta i fes força entrenament a casa teva. Jo també crec que és la millor manera d'aprendre per tots els motius que anomenes.

Endavant amb la lectura.

Mª Rosa.

Anònim ha dit...

Tens tota la raó; llegir en veu alta va de conya peró és molt cansat, sobretot si t'hi passes molta estona.
Per llegir una novel.la més val no fer-ho però per un idioma sí que és realment útil.
Assumpció.