diumenge, 18 d’octubre del 2009

Sant Simó

Una de les diferències que es noten a Alemanya és l'agressivitat dels apòstols dins d'una Església.

Aquesta és una foto de Sant Simó de fusta.

I aquesta altra és d'un Sant Simó, d'un altre material.

Heu notat alguna cosa especial? Sí, en les dues fotos porta un xerrac!

De fet, a totes les esglésies alemanyes a les que entrat, he vist a Sant Simó amb el seu xerrac. En canvi, a Espanya... mai havia vist res semblant!

Sincerament, m'ha sorprès. Si algú sap per què porta un xerrac a Alemanya i a Espanya no, que m'ho faci saber!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Referent al Sant Simò que surt amb un serrutxo al costat,diuen que és un dels que formava part dels dotze Apòstols de Jesús, però és un deixeble que se'n coneixen poques dades. Diuen que fou serrat per la meitat juntament amb Judes Tadeu quan predicaven a Persia i també és el patró dels serradors.
Ara bé, el que no sé és perquè aquesta imatge està a les iglesies alemanyes i aquí hi han altres Sans Simóns i no aquest.

Mª Rosa.

Anònim ha dit...

A mí em va intrigar una mica veure tots els Sants o Apòstols amb xerracs, espases, punyals i d'altres estris per fer mal...
És veritat a Catalunya, jo no ho he vist normalment això tant exagerat. D'ara en endavant m'hi fixaré una mica més!
Però si algú sap perquè és així, que ho expliqui...
Assumpció.

Natàlia ha dit...

Com diu la Mª Rosa, el xerrac és símbol del seu martiri, ja que el van partir en dues parts.