diumenge, 25 d’octubre del 2009

Empanada de tonyina

Sempre recordaré les paraules del cuiner mediàtic Karlos Arguiñano. Ell deia que la diferència entre un cuiner professional i un cuiner de casa és la quantitat de receptes que es coneixen.

Si quan estava a casa els pares sempre menjava més o menys el mateix, des que estic a Alemanya la situació ha "empitjorat" i el nombre de plats ha disminuït. Per això estic darrerament experimentant a la cuina.

Aquest cap de setmana ha tocat l'empanada de tonyina.

Empanada de tonyina

Ingredients:

- 1 ceba mitjana
- 1 pot de tomàquet triturat
- 3 ous
- 3-4 llaunes de tonyina
- Pasta de milfulls
- Una mica de sal, pebre i sucre

Procediment:

En un pot posem els ous a bullir, per tal que quedin durs.
Tallem la ceba a dauets petits i la posem a daurar en una paella amb una mica d'oli.
Li afegim el tomàquet i ho deixem coure uns minuts.
A la salsa de tomàquet jo sempre li poso una punta de sucre per treure l'acidesa i ho salprebro.
A continuació li afegim la tonyina escorreguda i l'ou dur a trossets ben petits.
Opcionalment s'hi poden afegir unes tires de pebrot vermell, però jo no en tenia i no n'hi he posat.
Ho treiem del foc i ho deixem refredar, mentre preescalfem el forn a 200º.

Estirem la pasta de milfulls i li posem el farcit.
Ho tanquem cuidadosament i ho punxem amb una forquilla per a que el farcit no surti accidentalment i es rebenti.
Ho posem al forn 10 minuts o fins que estigui daurat.

L'experiència:

Em pensava que la pasta de milfulls seria més gran i he de reconèixer que m'ha quedat una empanada una mica esquifida. El farcit que tenia no m'ha cabut a dins i he hagut de menjar-ne una mica sense res, però estava igualment bo! ;-)

No és igual que una empanada gallega, però el resultat m'ha resultat molt interessant i crec que hauré de buscar més receptes amb pasta de milfulls! :-)

El resultat:

Aquí teniu l'empanada!

Jo me l'he menjada calenta i també freda, ja que me n'ha sobrat un tros. Com sempre, aquesta mena de plats estan bons en calent o en fred, tot i que la consistència i el gust canvia una mica. Potser és un d'aquells plats que amb el pas de les hores està més bo!

Sigui com sigui, es tracta d'una bona experiència que caldrà repetir i millorar! :-)

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Està molt bé que experimentis menjars diferents, s'ha d'anar variant i es pot fer, fen plats únics i senzills. S'ha de menjar cereals fruites i verdures, lactis, llegums, peix, pollastre ous i poca carn i així tens una dieta equilibrada.
L'empanada t'ha quedat molt bé com tot el que fas, com hi ha tonyna, ous, ceba,pebrot, tomaquet i la pasta ja tens un plat únic i equilibrat.
Cuinant és gaudeix i menjant també, això sí, s'ha de tenir temps.

Mª Rosa.

David ha dit...

Uhmm...

crec que a la llista d'ingredients li falten pebrotets ;)

Natàlia ha dit...

David: No tenia pebrots i en el procediment posa que és opcional! ;-P