dijous, 14 de maig del 2009

L'Europa de les Regions

Com segurament sabeu, el proper dia 7 de juny es celebren les eleccions al Parlament Europeu. Com a ciutadana espanyola desplaçada a Alemanya, tinc el dret de votar aquí, en cas de no poder fer-ho a Espanya...

Res d'anar al consultat, no! Aniria a votar a l'escola corresponent a la zona en la que visc, ja que és l'ajuntament el que porta tots els papers... És a dir, tot són facilitats per anar a votar... (Per cert, a Alemanya la gent que està a les meses electorals són voluntaris: aquí no hi ha cap obligació de presidir-ne una).

A Alemanya, els cartells de propaganda electoral han començat a proliferar des de fa uns dies... Aquí en teniu un que m'ha fet sentir com a casa! :-)

Vaig veure la senyera catalana i em vaig dir: "Oh! Catalunya realment existeix a nivell europeu!" :-)

El cartell posa: "L'Europa de les Regions enlloc de Centralisme".

Aquestes són les regions que apareixen representades en el cartell electoral... Disculpeu la meva ignorància, però algunes regions les he sentit ara per primera vegada! :-o

- Gal·les (Regne Unit)
- Escòcia (Regne Unit)
- Bretanya (França)
- Valònia (Bèlgica) (mai havia sentit parlar d'aquesta regió)
- Alsàcia (França)
- Còrsega (França)
- Flandes (Bèlgica)
- Tirol del Sud (Itàlia)
- Occitània (França)
- Sardenya (Itàlia)
- Catalunya (Espanya)
- País Basc (Espanya)

Naturalment, al centre del cartell hi ha Baviera! :-P
El que em pregunto és, per què els gallecs no apareixen en aquesta llista de regions europees?

El partit que ha fet el cartell, crec que és un partit minoritari, que intenta defensar els interessos de Baviera. També he vist altres partits, dient que els bavaresos necessiten una millor assistència sanitària i que per això, s'ha de canviar la forma de repartir els impostos...

Us resulta familiar el tema? Em sento com a casa! :-)

1 comentari:

Anònim ha dit...

Per el que dius tot són facilitats per anar a votar i això està molt bé.
El que més m'agrada d'Alemanya és que no t'obliguin a presidir una mesa electoral, dons aquí a més de ser una obligació, l'incompliment està castigat per la llei amb una multa i pena d'arrest i em pregunto: això és democràcia?, a més els diners que et paguen per estar tot el dia, és molt poc.

Te de fer molta il-lusió trobar-te un cartell amb tot de senyeres i veure la senyera de Catalunya,
m'alegra que et faci sentir com a
casa.

Mª Rosa.