dijous, 30 d’abril del 2009

Alimentació d'animals

A Landshut hi havia un petit zoològic amb animals.

L'ésser humà és curiós per naturalesa i li agrada veure els animals de ben aprop. De tots és ben sabut que si es dóna aliment als animals, aquests venen i, per tant, poden ser fotografiats i contemplats de ben a prop...

Conscients d'això, els cuidadors del petit zoo de Landshut intenten controlar a la gent. Ho fan de dues maneres:

1.- S'indica que no es pot donar aliments que estan podrits i passats a les bèsties... Jo ho trobo lògic... Si jo no m'ho menjaria, per què s'ho han de menjar ells?


2.- S'indica que es pot alimentar a les bèsties amb pa, fruites i verdures... Això no ho sabia jo! :-)


Jo ho trobo molt positiu. Per una banda indiquen del que no és adequat i per altra banda, per la gent que vulgui donar menjar, se'ls orienta sobre el menjar que és bo pels animals! També recorden que les bosses de plàstic són un perill pels animals (i no només pels nens, com sempre havíem pensat!)

Ho trobo una forma educativa d'ensenyar a alimentar a les espècies del petit zoo de la ciutat.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

El pa sec, les frutes i verdures, és un bon aliment per els animals.
El veterinari en diu que li doni pinso al gos, ja que porta totes les vitamines, però també formatge de Burgos que no fa mal al fetge.
El que està completament prohibit són els dolços, ja que són perjudicials per la vista i el fetge.
Els plàstics sí que són un perill per els animals, sobretot per les vaques que s'ho menjen tot i poden arribar a morir.

Tan per les persones com per els animals el millor són els cereals, les fruites i les verdures. També per les persones la calç (iogurts formatges etc.) Com bé és diu "sóm el que menjem". I... que no ens falti l'aigua, però sense gas.

Mª Rosa.

Anònim ha dit...

A la Vall d'Aran vaig veure un ós i em va encantar. Hi havia bancs i tot perquè la gent s'hi quedés bocabadada. L'hi mullaven un bastó amb mel i ell encantat.
Però estava empresonat!.
Assumpció.