dijous, 5 de març del 2009

Confirmat! He saltat al nivell B2.3!

El primer dia de classe, el professor ens va sorprendre amb un test, que posteriorment hem comentat a classe...

El test era com un resum de tota la gramàtica alemanya, corresponent a una prova de nivell C1.

Jo he tret 32 punts dels 60 possibles, és a dir, aproximadament la meitat. De totes formes, el professor ha dit que la gent que havia tret la meitat o una mica menys, havien fet un gran treball. A la classe m'he sentit realment còmoda. Sento que torno a estar fent un curs adequat pel meu nivell i que ja no estic a la cua de la classe. Aquesta vegada, el temari del curs és més relaxat i permet més repeticions i assimilar millor els conceptes per tal de fer menys errors.

Hi ha un home que té força fluïdesa verbal i parla amb seguretat. Ha dit però, que porta 13 anys vivint a Alemanya! Déu n'hi do!

En el meu cas, al finalitzar la classe, el professor m'ha felicitat. M'ha dit que he treballat molt i que realment he saltat tot un nivell sencer! (B1.2 i B2.1) En termes d'hores, he hagut de saltar 146 hores de classes. He tingut la impressió que està una mica sorprès amb el meu ràpid aprenentatge de l'alemany.

Pel que sembla, no tothom pot saltar cursos amb èxit. Per exemple, una de les noies que hi havia el primer dia de classe, no va fer el curs passat (B2.2). Després de fer el test, li va demanar al professor si podia anar un curs endarrere, i degut a la "curta" disponibilitat de cursos de tarda, ara torna a repetir el nivell B2.1, que ja havia fet al desembre. No s'ha vist amb cor de poder saltar mig nivell.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Enhorabona per haver-ho aconseguit
i et repeteixo, que tinguis molta sort i vagis passant de cursos com fins ara ho has fet.

Felicitats i segueix aixís.
Mª Rosa.