dimecres, 14 de gener del 2009

Recomanacions per aprendre una llengua estrangera

Aquest nou curs d'alemany m'està costant moltíssim, degut a que he hagut de saltar un nivell sencer per falta d'alumnes.

A la classe, no tothom té el mateix nivell, per aquest mateix motiu.

En aquest nou curs, tot està com empaquetat, tot s'ha d'utilitzar i saber alhora. Em resulta realment difícil. Com que el que més fem és fer comentaris de text i entendre textos per poder seleccionar respostes i tot això, noto com el meu vocabulari fa aigües per tot arreu. És normal, ja que em falta un curs. Però cal trobar una solució.

Pel que sembla, l'alemany té molts sinònims i té moltes més paraules que la majoria de llengües europees. Té més de 110.000 paraules, que això és el que té el meu diccionari, que és de "butxaca" (Taschen-wörterbuch). Em pregunto, per què li diuen de butxaca si pesa com un mort...

Ahir, el professor va veure la meva cara de "bufffff!" i em va donar un parell de consells:

1.- Aprendre només el vocabulari que em pugui interessar d'una àrea concreta.

2.- En un text qualsevol, mirar d'entendre els verbs i començar pels verbs. Els verbs són més importants que els noms i es pot entendre el significat de les coses, només amb els verbs, prescindint de les altres paraules.


Em va sorprendre que els verbs siguin tant i tant importants. Ho hauré de provar, ja que ara mateix vaig realment apurada amb les classes... Això sí, estic aprenent moltes tècniques de supervivència utilitzant una llengua estrangera: l'alemany.

1 comentari:

Anònim ha dit...

És normal que et costi tant, havent-te saltat tot un nivell sencer.
No hi ha un altre escola que ho puguis seguir pas a pas?, i més si té tants sinònims i paraules, encara que el més difícil és aprendre bé els verbs, jo que no he estudiat el català és el que em costa més.
A veure si més endavant aplicant les teves tècniques de supervivenència i de mica en mica, t'han vas surtin, però tampoc et capfiques, ja veuras que amb paciència t'han sortiràs.

No et desanimes.
Mª Rosa.