divendres, 16 de gener del 2009

Gel i neu... Per a bicicletes i persones!

Ja em vaig quedar sorpresa quan vaig saber que a Alemanya és obligatori portar les rodes d'hivern amb aquestes condicions meteorològiques, tal com vaig explicar a l'octubre. La gent, per tant, té dos jocs de rodes (hivern i estiu) i els canvia segons toqui...

Però ahir vaig quedar novament sorpresa quan vaig descobrir que hi ha gent que també canvia les rodes de les seves bicicletes i en posa unes especials per a l'hivern!!

A Alemanya hi ha molt fanàtic de la bicicleta que encara que hi hagi gel i neu per tot arreu, vol poder seguir circulant i, per tant, utilitza aquestes rodes de la foto, que tenen com uns tacos...

La desavantatge d'aquest tipus de roda és que quan no hi ha neu, s'enganxa a l'asfalt i resulta més pesat i cansat circular. Però quan hi ha neu i gel, s'hi arrapa i la gent circula còmodament! També hi ha gent que va en bici amb un únic joc de rodes tot l'any i en superfícies de gel i neu patinen moltíssim.

Però no només les bicicletes tenen problemes amb la neu i el gel! Les persones també en tenen i rellisquen. Això és un problema especialment perillós per a la gent gran. Però també hi ha solucions per a ells! Existeixen cadenes per a les sabates!!

Aquest accessori es pot col·locar a qualsevol sabata. El problema és que si algú te'l regala t'està dient: "Ets gran". Si algú camina amb això pel carrer, tothom sabrà que és una persona gran que té por a caure.

Però em sembla un invent genial!

Per tant, ara ja sé com la gent va en bicicleta i camina sense problemes, independentment de les condicions meteorològiques...

Com diuen els alemanys: "Es gibt kein schlechtes Wetter, sondern nur schlechte Kleidung" (No hi ha cap mal temps atmosfèric, sinó només mala roba")

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Molt malament Natalia!

El gel no nomes es perillos per la gent gran, es per tothom! Jo en el mes de gelades que vaig estar al Canada vaig tenir 3 relliscades/caigudes, una de les quals ha deixat cicatriu i tot! Ja m'hagues agradat tenir una bona adherencia :_) Canada esta prohibit que els cotxes duguin cadenes, pero no diuen res de les bambes O: )

Anònim ha dit...

Aquí a els llocs de muntanya, com a Viella, també tenen dos jocs de rodes per els cotxes, dons tot el hivern està nevat, el que no sabia és que havien bicicletes amb rodes especials per el hivern i menys cadenes per les sabates, ho trobo fantàstic i crec que és deuen de posar a totes les edats, dons siguis jove o gran pots relliscar.
A mí també em sembla un gran invent i me les posaria sempre que hi hagués neu.
Mª Rosa.

Anònim ha dit...

Això de les sabates, vols dir que no és un problema? A mí em fa una mica de por relliscar, però s'ha d'anar en compte. Quan plou jo sempre pateixo perquè les sabates, no estan prou adeptades.
Els alemanys se les inventen totes, però és llògic per les lesions que deuen haver tingut més que res la gent gran, però indistinctament altre tipus de gent.