dissabte, 24 de gener del 2009

Els divendres no es menja carn

Baviera és una zona força religiosa i des de fa temps està al poder un partit molt lligat a temes religiosos (CDU). Degut a aquesta religiositat, que es respira per tot arreu, els divendres els restaurants ofereixen peix i dolços.

Divendres doncs, està "prohibit" menjar carn.

Desconec la raó de no menjar carn en divendres. De fet, jo només havia sentit allò de "En Divendres Sant cal menjar bacallà", però res més...

He trigat una mica de temps a adonar-me que cada divendres només hi ha dolços o peix... I he quedat més sorpresa al saber que el motiu que hi ha al darrera és religiós...

A mi m'agrada el peix... Així que cap problema! Els divendres menjo peix! :-)

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo sé que en temps de Quaresma el divendres no es menja carn, però tots els divendres del any, no ho sabia, per això he mirat el Costumari Català i diu que en temps dels nostres besavis, les normes d'abstinència de no menjar carn establertes per l'església havien estat molt rigoroses i es feia aquest sacrifici tots els divendres del any i si pagaves una butlla, que era un document de l'esglèsia en podies menjar (Quins nassos)els rics en menjaven i els pobres no.
En sorprèn que a Baviera, segueixin amb aquesta antiga pràctica I... SÍ són molt religiosos.
Ara que jo trobo que menjar peix, verdures i menys carn és més sà i no és cap sacrifici.
Mª Rosa.

Josep Mª ha dit...

Doncs jo si estes el teu lloc només per tocar els collons aquest cavernícoles, retrògrads, caps quadrats, i pilotes dels faldilletes negres, només menjaria carn, per molt que aquesta en fes fàstic i tan sols m’agrades el peix.
Collons!!!! Que estem al segle XXI i això que tu expliques es del temps de la meva àvia, que per desgracia va morir el segle passat, i de quan jo anava al col•legit del caganers .
Visca Catalunya, l’Ateisme i la Llibertat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Josep Mª

Anònim ha dit...

A Anglaterra em sembla recordar que els divendres també era el dia de menjar "Fish and Ships". Bé, tot són costums i tradicions, encara que aquestes siguin religioses. I curiositats d'un dels països més avantsats d'Europa.
Assumpció.