diumenge, 4 de gener del 2009

El museu de BMW

Avui he anat de visita al museu de BMW.

L'entrada m'ha costat 12 euros, que he pagat il·lusionada, tot esperant trobar la història de l'empresa, juntament amb com han anat evolucionant les tecnologies.

El millor de tot plegat és que es poden fer fotos! Tothom es feia fotos amb el cotxe que va conduir James Bond. Uns cotxes realment xulos. Lamentablement, brillaven massa i a mi no se'm distingeix prou bé... :P

Al sortir però, m'he endut una petita desil·lusió. Només hi havia cotxes súper nets i molts motors. No hi havia ni cap explicació clara de les tecnologies o millores aplicades.

El que més gràcia m'ha fet, ha estat el modelatge del cotxe de la foto: fet amb plastilina! :-)


Com a curiosat, hi havia un prototip de cotxe anomenat "BMW Gina", que és de tela i s'arruga a l'obrir les portes, la capota, etc. Ara bé, és força lletjot... També hi havia un altre prototip, que enlloc de retrovisors tenia càmeres.

El disseny del museu és una passada! Hi ha música per tot arreu, tota mena d'imatges, incloent un vídeo de paisatge muntanyenc de 360º. Però en la meva modesta opinió, no val els 12 euros que he pagat.

Per Internet, havia vist un vídeo corresponent a una escultura del museu:



Lamentablement, una de les boles estava en una posició errònia i allò no funcionava.

Davant del museu hi havia el lloc on la gent recull els cotxes. Allò sí que m'ha agradat! I a més, l'entrada allà és gratuïta! Allà es podien provar simuladors de conduir, generar hidrogen amb litolisis (potser m'ho inventi, que era una paraula "rara" i ja no la recordo amb seguretat), es podia veure l'eficiència i contaminació dels diferents combustibles, etc. M'ha sorprès el fet que el gas és més contaminant que la benzina (en termes de CO2) i produeix menys energia!

De totes formes, és una bona forma d'entretenir-se i de passar l'estona...

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Anteriorment vas fer una foto de BMW, per fora i era una passada de bonic, dons per dintre deu ser impressionant.
12 e. déu n'hi do!, es clar depèn del que hagis vist, encara que dius que no donen totes les explicacions de les tecnologies aplicades.
El cotxe de plastilina és molt curiós i original.

Has fet una bona sortida.
Mª Rosa.

Anònim ha dit...

...generar hidrogen amb litolisis...
No serà "amb hidròlisis"...?

La hidròlisis és un procés utilitzat per extreure l'Oxigen i l'Hidrogen de l'aigua fent passar un corrent elèctric.

Ja saps, Natàlia, que la Química és un dels meus temes forts. ;-)

Jordi Girona