dimarts, 16 de desembre del 2008

Moments complicats...

Sembla ser que tot s'ha complicat darrerament de cop i volta... Tal com us vaig explicar, fa pocs dies vam preguntar a la professora d'alemany si notaven la crisi, i ella va dir que una crisi així es deixa notar a tot arreu...

Doncs bé, ja sé quin és l'efecte que això ha tingut a l'escola d'idiomes!

Actualment estic fent el curs B1.1, i estic molt contenta amb els resultats, tot i que parlo amb un munt d'errades considerable. Vaig dir que volia continuar amb un altre curs en el mateix horari, que permet compatibilitzar una vida "normal" i aprendre alemany. En realitat, és un ritme de vida accelerat, però les millores valen la pena i crec que si em vull quedar a Alemanya, necessito poder parlar alemany sense sentir que m'esgoto i que els que parlen amb mi també s'esgoten.

Doncs bé, ahir va venir la professora i em va dir: "Natàlia, hem de parlar!" (sí, sí... aquestes frases són universals en cada idioma i sonen realment fatal!). Em va dir que tal com estan les coses, no hi haurà proper curs B1.2, ni tampoc proper curs B2.1. Així que em va dir: "Tu vols aprendre alemany, oi? Doncs fes el curs B2.2. Sé que és tot un nivell superior, però durant les vacances de nadal pots estudiar una mica d'alemany i veure si pots seguir el proper curs o no. Tu ho proves, que tampoc hi ha un salt tant gran... Vine, que parlarem amb l'altre professor..."...

I vam anar a parlar amb l'altre professor... Va anar a buscar el llibre d'aquest curs, el que volen que "repassi"/"estudiï" aquest Nadal i em va dir: "Fixa't! Això són declinacions, que ja les coneixes. I també hem fet condicional II, que també ho coneixes. De fet, ja no hi ha res nou a la gramàtica; tot són repeticions i una miqueta més. Mira, aquí hi ha el vocabulari nou de cada lliçó i aquí, al costat de cada exercici, diu a quina lliçó fa referència..."... La meva cara era un autèntic poema...

Tinc l'esperança que durant aquestes vacances de Nadal, la gent s'apunti al següent curs i que es pugui realitzar...

De fet, ja fa dies que la professora ens diu que quan vulguem, ens podem presentar a l'examen del "Zertifikat Deutsch". O sigui, que se suposa que el nivell B1 ja quasi el tenim... Però d'aquí a "saltar" tot un nivell sencer, ho trobo excessiu!

És clar que si ho miro en positiu, la professora creu que ho puc fer preparant-me una mica per Nadal...

Home! Sí, he millorat! I sí, puc parlar alemany... Però em falta moooolt de vocabulari i em falla la posició del verb, els articles de les paraules, els pronoms, les formes correctes de dir les frases... Em falten moltes coses!

Ahir, de camí al metro, em vaig trobar un dels meus jefes a Alemanya. Estava encuriosit pel meu nivell d'alemany i vam estar tot el camí parlant. La única cosa que no va entendre va ser la història dels caganers del pessebre... Potser hagués necessitat veure la figura per entendre-ho! Però vam poder parlar normalment en alemany...

Sí, el puc parlar... Però... No per saltar-me un nivell sencer i posar-me a fer el B2.2!!! O si?

Ai! Si és que sembla tot, absolutament tot, s'ha aturat de cop i volta per la crisi...

Confiem en que:

a) La gent s'apunti d'aquí al gener
b) Si no s'apunta prou gent, que pugui assolir el nivell B2.2 estudiant aquest Nadal

De fet, avui em deixaran el llibre corresponent al nivell B2.1 per tal que hi posi hores i esforç aquest Nadal...

Renoi! Si això sembla com estar a la Universitat! Apareixen unes vacances... i un munt de pràctiques per fer!

Paciència i a seguir caminant endavant... Que sigui el que hagi de ser...

4 comentaris:

Anònim ha dit...

N'estic del tot segura que aconseguiràs el nivell. Ànim que ho pots fer, i potser encara millor que hagis de saltar de nivell perquè amb una mica força de constància i altres coses se't posarà l'alemany de cara!.
Les vacances de Nadal a Alemanya podràs estudiar una mica. Aquestes mini vacances aquí ja les tindràs prou apretades. Espero que no et portis el llibre...
M'agradaria que desconectessis de les teves actuals preocupacions. És possible???

Anònim ha dit...

Fes aquest curs superior i no hi pensis més, ja veuràs com anirà bé i sinó, no hi perds rés, ho tornes a repetir. Però també gaudeix de les vacances de Nadal i no t`encaparris massa en estudiar.
Tot de mica en mica s`ha aconsegueix.

Mª Rosa

Josep Mª ha dit...

Estimada Amiga t'aconsello que per aquestes festes, com a mínim,baixis d'aquesta "moto" de gran cilindrada en que t'has muntat i la deixis aparcada, si segueixes accelerant molt possible, per jove i forta que siguis et puguis fotra una bona "pinya", ja saps que vull dir.
Aquest mon on vivim està ple d'egoistes que com es lògic només pensant amb els seus interessos, això sí sempre et venen les coses com un bé i favor per tu, bla-bla-bla,bla-bla-bla.... Que aquest tipus d'estimació i preocupació cap a nosaltres se'l fotin el cul i ben andins, collons!!!!!
No oblidis mai d'estimarte molt i molt a tu mateixa, tu ets sempre lo més important!!!, si ho fas tindràs el equilibri i seny necessari per anar aconseguint les teves fites una rera al altra, però cada una al seu temps. Aquesta vida es molt llarga, cada cop més, i tu tot just l'estàs encetant.
Cuida molt el teu "motor" es molt delicat i tan sols en tens un per tota la vida, si es "gripa" costa molt però que molt "rectificar-lo", tu saps molt bé de que parlo.
Tranqui, Tranqui, Tranqui!!!!!!
Fins aviat.
El teu Amic Incondicional, Josep Mª

Anònim ha dit...

Com molt ben diu en Josep Mª t'has de cuidar una mica i això vol dir no encaparrar-te en l'Alemany, almenys mentre estiguis aquí, que sinó, ja t'ho trobaràs.
Però tu ja saps el què has de fer i tú i només tú manes en les teves coses.
Jo aquí, com sempre!
Assumpció