diumenge, 19 d’octubre del 2008

Primera festa d'aniversari (inclou receptes!)

Ahir vaig anar a la meva primera festa d'aniversari a Alemanya.

Com que no sabia què em trobaria, em faig oferir a fer pastissos... Vaig fer un dels meus preferits (pastís de formatge) i un altre de xocolata.

Pastís de formatge

Ingredients:
2-3 iogurts (375 o 400g de iogurt natural)
3 cullerades de farina de blat de moro (maicena)
3 ous
180-200 gr de formatge fresc Philadelphia
4 cullerades de sucre
Panses de Corint. (sense pepites).

Les panses s'han de posar en remull en aigua calenta durant una estona.
Es trituren tots els ingredients al Mini-pimer i al final s'hi afegeixen les panses.
En el motlle que s'hagi de coure, s'hi posa una mica de mantega desfeta i una mica de farina perquè no s'agafi.
Es posa la forn uns 30 minuts.

L'experiència

No va començar gaire bé el pastís... Vaig posar els ingredients al potet del mini-pimer i vaig prémer el botó. En el moment en que vaig enfonsar el mini-pimer a la massa... zas! Va començar a fer un soroll raro! Les aspes no volien girar i semblava que alguna cosa anava malament. Així que vaig optar per utilitzar l'accessori de triturar ceba.

Tot estava a punt per entrar al forn. Semblava que hi havia poca quantitat i em preguntava si allò havia de créixer. El vaig posar al forn i... vaig recordar que m'havia oblidat els iogurts!! Vaig treure immediatament el pastís del forn, vaig mesclar els iogurts amb una cullera i... al forn!! :-)

Per cert, la recepta posava 3 iogurts, però en vaig posar només 2 perquè a Alemanya, els iogurts de 125 grams no existeixen. Aquí, la mida estàndard són 200 grams.

Com que el motlle utilitzat era de silicona, enlloc de 30 minuts a uns 180º, va necessitar una mica més de temps... Però en el moment que el test del ganivet sec va donar positiu, vaig retirar el pastís i el vaig deixar refredar.

El resultat


Un pastís que m'encanta! Extremadament fàcil de fer i que sembla ser que va agradar força, especialment a un noi, que en va menjar 3 troços! El recomano totalment! :-)


Pastís de xocolata amb nous
Ingredients:
250 de xocolata per fondre per a postres
150 de mantega
100 de nous + unes quantes per adornar
100 de sucre
3 ous.

Desfer 100 grams de xocolata i 100 de mantega a bany Maria.
Batre els rovells amb el sucre
Triturar les nous una mica i barrejar amb la xocolata i la mantega fosa, afegir les clares muntades a punt de neu
Coure'l al forn no massa fort en un motlle de 20 cm
Desfer la xocolata i la mantega restant, repartir per sobre el pastís i adornar amb les nous senceres.

L'experiència

La xocolata la vaig comprar a un percentatge del 70% de cacau, ja que m'agrada la xocolata negra... I com que no tenia res per fer-ho a bany maria, la vaig desfer a foc lent. Amb la mantega, va ser un moment.

Com que vaig comprar un paquet de nous triturades, no vaig posar nous senceres. Tot triturat... :-)

Com que el motlle era de silicona, ho vaig posar tal qual al motlle... I... al forn!!! Hi va estar aproximadament 1 hora a uns 150º, fins que la prova del ganivet sec va resultar positiva.

El resultat


No tenia ni idea de com havia de quedar el pastís, però... va quedar bo!! :-) Això sí, el pastís de formatge és més senzill, embruta menys accessoris, m'agrada més i sembla que porta ingredients més nutritius. A la festa, però, una noia va deixar el plat net com una patena. O sigui, que el pastís va agradar! :-)


Friesenröllchen

A l'arribar a la festa, hi havia una noia fent una espècie de neules amb gust de canyella. Les va fer utilitzant una sandwitxera pensada per fer crêpes. Vaig fer una foto a la recepta:


Ingredients: (per a 30 unitats aproximadament)
125 gr. Margarina
125 gr. Sucre
125 gr. Farina
1 cullerada de postre de Rom
1 cullerada de postre de Canyella
1 sobre de llevat (o sigui, la famosa "Levadura Royal")
4 ous

Es barreja tot i es posa a coure en una sandwitxera per a crêpes. Cada rotllet està fet en poca estona. Es cargola com si fos una neula.

El resultat


A mi em van agradar molt i en vaig menjar uns quants! :-) Els que estaven més torradets em van agradar menys. Així que intentava triar els més blanquets. Mmm... Molt bons! :-)

Per cert, al fons a la foto, es veu el meu pastís de formatge! ;-)


La festa

La festa va resultar ser un concurs de Karaoke!!! :-) Com que aquí fa més fresqueta, ho tenen muntat per fer un munt d'activitats dins de casa... Us en faré 5 cèntims... :-)

Havien preparat un projector a la paret, en el que estaven les cançons amb les lletres. El programa utilitzat per a l'ocasió s'anomena UltraStar i és una còpia del Singstar per a la PlayStation, però en versió PC. Així que tot funcionava des d'un portàtil. Les cançons per UltraStar són variades ja que la gent modifica els fitxers i pot compartir els temes amb altres usuaris, a través de la xarxa. A diferència del Singstar, aquí cantaven 3 persones alhora. En poden arribar a cantar fins a 6, però el projector era 4:3 i per a 6 persones, hagués estat necessari un projector que suportés 16:9, que no sé pas si existeix.


Al principi es va fer un escalfament general, en el que la gent va anar cantant temes. I després, va començar el concurs de fora oficial :-)

Hi havia tota mena de música i cançons: Alice Cooper (a la foto de dalt), Beatles, Bon Jovi, Him, Abba, The Verve, R. Kelly, Kelly Clarkson, Rhapsody, Snow Patrol, Robbie Williams, The Cranberries, Plain White T's, Metallica, Iron Maiden, Blind Guardian, Nightwish, A-ha, Depeche Mode, Lacuna Coil, Gala, Garbage, Kiss, Nena, Jamelia, System of a Down, Linkin Park, Scorpions, Evanescence, etc...

També hi havia grups alemanys... per descomptat! Die toten Hosen (els pantalons morts), Die Ärtze (els doctors), Ich und ich (jo i jo), Geier Sturzflug (el nom d'un tio que aterra), Seed.

La persona que organitzava el concurs no tenia gaire clar com fer les coses, així que em vaig oferir a portar l'organització de l'esdeveniment... :-) A la foto, es veu com tinc la llibreta amb les puntuacions de cada ronda... :-)



Com van anar les rondes? Érem nou concursants, així que les rondes van anar de la següent manera:

- Cada vegada cantaven 3 persones. El que quedava primer obtenia 3 punts, el segon 2 i el tercer 1.
- A la següent ronda, cantaven junts els 3 que havien obtingut un punt, els tres que n'havien obtingut 2 i els guanyadors.

Això va fer que tothom cantés contra tothom. Un bon sistema.

Al final, vaig comptar tots els punts i per desfer empats, el que havia guanyat la seva ronda més vegades, era millor encara que tingués el mateix nombre de punts. Crec que va ser un sistema just per a tothom, que igualment va ordenar la gent entre els que ho feien millor i els que ho feien pitjor.

Jo vaig quedar en la part del mig, en cinquena posició, la qual cosa no està malament! :-P

La guanyadora va ser la noia de la foto, la que té el micròfon a la mà.


Si us fixeu a la taula, hi ha els plats dels pastissos (que es van acabar), coses per picar i begudes exòtiques. Bé, no són begudes exòtiques, són còctels. Com que era un aniversari, les begudes eren també especials.

La guanyadora gaudeix molt cantant i va resultat que li agrada la música metalera!!! Així que quan el concurs va acabar i la gent ja marxava cap a casa, ella i jo vam estar una bona estona cantant tots els temes que hi havia de Blind Guardian, Metallica i Nightwish!!

Amb la noia vam quedar que li portaré el meu disc dur amb tota la meva col·lecció de CDs (que vaig passar recentment a mp3, per motius d'espai i de transport) i que ella portarà els seus. Així doncs, vam quedar que un dia ens reuniríem amb la nostra música i la gaudiríem juntes... Hum!! :-) Guai!! :-)
En resum, m'ho vaig passar pipa!! :-)

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Aquest aniversari sembla que va ser un èxit, i us ho deurieu passar d'allò més bé cantant i menjant. Molt bé!, veig que ja et vas introduïnt amb la gent alemana. Mica en mica s'omple la pica...
Fins la propera,
Assumpció.

Anònim ha dit...

He imprimit els pastissos que semblen molt apetitosos, les neules també. A nosaltres ens encante el pastís de formatge, el penso fer el més aviat possible. Has passat un cap de setmana, força divertit, cantant i menjant.
Aprofites molt bé els dies festius, segueix així, gaudint d`aquesta nova etapa de la teva vida, que sembla molt interessant.

Mª Rosa.