dissabte, 27 de setembre del 2008

L'Oktoberfest!

Finalment, avui he anat a l'Oktoberfest... No m'esperava tot el que he vist... Us ho explicaré mica a mica...

Hem arribat una mica tard, ja que eren les 11 del matí. Ens hem posat a fer cua en una de les "naus industrials" per veure si les portes s'obrien i ens deixaven entrar... Lamentablement, a les 12.15, després de més d'una hora de cua, han penjat un cartell dient que no podia entrar més gent. Així que m'he quedat sense entrar a dins. No passa res, perquè la cervesa no m'agrada... :-P


A la foto podeu veure una de les "naus" on serveixen cervesa i menjar, i a dalt, un cartell dient que ningú més pot entrar...

Total, que hem anat per un lateral a la part de fora d'una de les tendes. Estava ple, ple. Així que no hem pogut seure. Igualment, jo m'he posat una mica nerviosa. La gent cantava les cançons que sonaven, però... estava completament borratxa! Sincerament, no m'agrada veure tanta gent borratxa junta, així que hem marxat...

A l'exterior de les tendes, hi havia pel terra la gent que feia passar la mona... Per cert, la imatge era tant espectacular, que jo no era la única fent fotos! A la foto que hi ha a continuació, hi ha un home assegut al mig de dues persones estirades. S'estava fent una foto!!! Ell estava bé! No les altres persones... Hi havia altra gent que caminava arrossegada pels amics, gent vomitant, gent cridant tonteries a noies que vestien el Dirndl... Tot un espectacle. Això sí! els lavabos estaven nets i hi havia paper! :-)


Com que s'ha fet una mica tard, hem anat a dinar... Bé, dinar, dinar... ha estat més aviat un dinar de fira... he menjat una carn que no sé si era vedella, vaca o toro... Però estava bo! :-) Les paradetes de menjar són cuques, tal com es pot apreciar a la foto corresponent a on hem dinat...

A fora de les tendes, hi havia una fira gran, molt gran. No sé pas si l'he vista tota, ja que crec que ens hem desorientat una mica... A la fira he menjat tota mena de fruits secs garrapinytas, he comprat fruita coberta de xocolata negra (deliciosa) i també una espècie de galetes anomenades "Magenbröt", que no he pogut resistir la temptació de provar...

Em va dir un company de feina que l'Oktoberfest és la fira ambulant d'atraccions més gran del món. I m'ho crec! M'ha semblat més gran que el Tibidabo o Montjuïc. Una passada...

Com que vaig en plan turista total, no he pogut evitar pujar a la sínia (en castellà: la noria, en alemany: das Reisenrad).

La cua per poder pujar a la roda ha estat llarga, però crec que ha valgut la pena. Jo volia veure Munich a vista d'ocell. I l'he vist!! Però també he vist el recinte de l'Oktoberfest des de l'aire. Realment unes vistes molt maques!


Com que no hem pogut entrar a cap tenda, i avui era com una obligació prendre una cervesa, hem decidit anar al "Englischer Garten", que hi ha un Biergarten. I allà em pres una cervesa... Bé, més que una cervesa, ha estat una clara, que conté meitat cervesa, meitat llimonada... :-)


Per cert, les fulles dels arbres ja tenen color de tardor!

En resum:

- Ha estat un dia entretingut (i molt cansat).
- Crec que estar asseguda en una taula bevent cervesa i rodejada de moltes persones borratxes cantant i fent el tonto, no és el meu ideal de diversió...
- La fira és impressionant... :-)

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Una mica "raros" si que són els Alemanys...
Celebren L'Oktoberfest (festa d'Octubre) al Setembre...

Es clar que "alguns" celebren la Feria de Abril al maig...

Tampoc m'extranyaria que la famosa "Mare de Deu d'Agost" la celebressin al Setembre... per les vacances, es clar. ;-)

Jordi Girona

Anònim ha dit...

Aquesta festa només dura un dia, o és com una fira? Ha de ser un espectacle extraordinari i també una mica deplorable pel fet dels borratxos, que jo ni m'imagino com n'ha de ser de negatiu veure això. Aquest sí que és un any ple d'aventures per a tú.
Aprèn força coses i queda't amb les bones.
Quan era petita m'encantava pujar a una nòria com aquesta amb la meva germana.
Assumpció.

Anònim ha dit...

He quedat sorpresa, amb les fotos que has fet i amb la quantitat de gent que es veu des de la sínia, una fira impressionant.

Tot és molt bonic, el dia assolellat, les vistes, la fira i les tendes. Però això de beure tan fins emborratxar-se, en semble terrible, no sé com poden gaudir d`una festa d`aquesta manera. Hem feria molt poca gràcia estar en una taula menjant i bevent, al costat d`aquestes persones .

Per cert , m`agradat molt el Englischer Garten, envoltat d`arbres i taules. Ah¡¡ i les clares son més bones que les cerveses.

Petons.
Mª Rosa.