dimarts, 26 d’agost del 2008

La importància del correu a Alemanya

Anteriorment, vaig comentar que aquí a Alemanya tot es pot fer per Correus, que era un tema que m'havia impressionat.

Recordo que us havia explicat que hi havia màquines expenedores de segells. Aquí en teniu una! La primera vegada que les vaig veure, em va semblar una idea estupenda, perquè pots anar a tirar una carta a la bústia en qualsevol moment del dia, que sempre tindràs la possibilitat de posar-hi el segell.


El que no sabia és com ho tenen organitzat:

- Del tema de les cartes, se n'encarrega Deutsche Post
- Del tema dels paquets, se n'encarrega DHL

I ambdues companyies són la mateixa!



Així doncs, quan un paquet arriba, el porta el missatger de DHL, i si no hi ha ningú a casa, el deixa a l'oficina de Correus.

Jo estic realment sorpresa amb la qualitat del servei.

Es pot demanar qualsevol cosa per correu! I això ofereix avantatges, perquè si he de fer compres, tinc temps de buscar coses al diccionari a l'omplir els formularis, i fer-ho amb tota la tranquil·litat del món.

Aquest servei, incrementa el meu ús en compres per internet, que fins ara era reduït. Jo havia llegit que Espanya estava a la cua d'Europa en quant a compres per internet. I la veritat és que és molt pràctic i crec que anirà en augment. Clar que en Espanya, surt més a compte enviar-se els paquets a l'oficina, que sempre hi ha gent treballant! ;-)

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Es molt interessant lo de correus,
amb això Alemanya es capdavanter
a nosaltres que som casi els últims de la fila (i sobretot Alella), que t`arriben les cartes
sempre en retard o no t`arriben,
que es mes greu. Tenen poc personal i passen de tot, lo de les bústies un altre història, has de caminar de una punta a l`altre.
per trobar-ne una i lo dels segells, a buscar un estanc. Tot plegat un rotllo.

M`alegra saber que en aquet país
faciliten tant les coses, i mes per la gent que son de fora.
Un altre excel-lent per a ells.

fins aviat.
Mª Rosa.

Assumpció ha dit...

Viva la organització dels alemanys! I també amb el correu. T'ha arribat una postal que aquí segurament no hagués arribat. A mí n'hi ha que simplement no m'arriben i l'adreça està bé.
No em faria res de viure a Alemanya, tot i que no em penso moure d'aquí, no podria ser feliç en cap altre lloc que no sigui aquí,a menys que sigui de vacances o de visita.
Continua explicant coses que ens encanten.
Avui he fet un bon repàs al teu blog.
La mare.