dijous, 7 d’agost del 2008

Ja tinc bicicleta!


Sí senyor! Ja tinc bicicleta!! :-)

Finalment m'he comprat la bicicleta que veieu a la fotografia... Com que feia bon temps i la bicicleta és una inversió a llarg termini, he optat per comprar-la nova i començar-la a gaudir des de ja mateix... Sembla ser però, que Murphy tenia raó amb les seves lleis... Ara plou!!! Espero de totes formes, que durant el cap de setmana hi hagi algun moment de bon temps i pugui estrenar la meva nova i flamant bici amb un bonic passeig per la zona...

He anat a una botiga que tenien com unes 80 bicicletes i la dona de la botiga, m'ha demanat què volia. He contestat que una bici que em servís una mica per tot, entre una Mountain bike i una bicicleta de ciutat. I de les 80 bicicletes, m'ha dirigit cap a dues, només dues. M'ha deixat provar-les i... bufff!!!

He provat una bici més en estil mountain bike (en segon pla) i la que veieu en primer pla a la foto... Crec que mai havia anat en aquest tipus de bicicletes... M'hi he sentit molt còmode. Semblava una bici feta a la meva mida! Molt manejable. Les marxes canvien molt suaument, el parafang és de metall, té inflador incorporat, porta llum davantera i posterior que funcionen amb una dinamo que està dins de la roda davantera. La dinamo no es veu!! Està integrada a la roda!! :-O El seient i el manillar també són realment còmodes. La bicicleta té 24 marxes per tal de fer-la més en plan "multiterreny"... Una passada de bicicleta!! :-)

En Josep Mª tenia raó quan va dir que a Alemanya les bicicletes són de més qualitat. En realitat, la paraula que més repeteixen els alemanys en els anuncis de publicitat de tota mena és "Beste Qualität"... O sigui que la qualitat és el que més els importa!

He quedat enamorada de com m'he sentit al damunt d'aquesta bicicleta... Així que me l'he quedada... :-)

Missatge per a la meva mare: "La bici que tinc a casa, ja la pots vendre si vols!!" :-P Després d'haver provat la meva nova bicicleta, crec que no tornaré a fer servir l'antiga bicicleta (de 15 anys)

De fet, avui ha estat un dia ple d'emocions... A part de la bicicleta, he tingut la meva primera conversa en alemany!! Sí, sí... conversa!!! :-)

Resulta que dimarts i dijous passa el servei de neteja per l'oficina. I el servei de neteja només parla alemany. La dona que ha vingut avui, estava parlant tota emocionada (he de dir que només entenia algunes paraules "sueltes"). Així que li he dit que ho sentia, però que només entenc una mica d'alemany. Immediatament m'ha preguntat que d'on sóc. He contestat Espanya, a lo que ella ha dit un "Olé!" i jo m'he preguntat si hauria d'explicar-li que sóc catalana... :-P

M'ha preguntat que quant de temps portava treballant allà i he contestat que estaré fins al desembre (hum... no sabia com dir que porto unes setmanes aquí, així que he dit la data de finalització, que em resulta més fàcil de dir)... Tot i que no sé si m'ha entès, ja que m'ha dit que ella porta 14 anys allà i que aprendré alemany. Li he preguntat que d'on era i m'ha contestat que de Turquia. Pel que sembla, ella ha de treballar com a dona de la neteja perquè no té coneixements per treballar d'altre cosa i em deia que ho tinc bé...

La veritat, m'he sentit genial amb la petita conversa!!! :-) Sí!! Sóc capaç de dir coses!! Clar que el que més he dit ha estat "Wie bitte?", que vol dir "disculpa?" i s'utilitza habitualment per demanar a la gent que repeteixi les coses...

He quedat molt contenta... Potser no és una gran conversa... Però és la meva primera conversa en alemany!! I... potser estic progressant en l'aprenentatge de la llengua! Qui sap!?

En resum: Un dia rodó! :-)

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Estic contentíssima de què t'haguis comprat la bicicleta que sé que et fa molta il.lusió. A mé també m'en fa. La teva bicicleta segurament me la vendré i me'n compraré una que finalment pugui fer servir jo, encara que només sigui per anar a donar una volteta amb la Immaculada. A mí m'encanten les bicicletes. Mica en mica ja vas caminant cap a una bona integració, tant pel que fa a l'idiome com les altres cosetes.
Adeu guapíssima.
La mare.

Anònim ha dit...

He vist a TY3 aquell programa que tracte de com veuen Catalunya els immigrants, (és uba reposició, com cada estiu), i tots coincidien a dir que només amb una paraula o frase que diuen en català, ja es posen els catalans a la butxaca. He pensat en tú, aquí a Alemanya es veu que és el mateix. Cal parlar alemany el més aviat possible. Wie geht's dir? Danke, mir geht's gut...i emsembla que no passo d'aqui.
Auf Viedersehn??
Assumpció

Unknown ha dit...

Que bici tan chula!!!
El tema de la relación precio bici/precio candado también se aplica en Alemania??
Cuando estuve en Bélgica me dijeron que lo de coger la bici de otro era bastante habitual....
Ánimos y continua practicando el alemán :)

Alícia ha dit...

Molt bé molt bé aquestes petites converses. Ni que sigui poqueta estona has d'intentar practicar i cada dia atrevir-te una mica més, fins que ja li perdis la por. Mira que jo d'anglès en sabia una mica quan vaig marxar i també em va costar deixar-me anar, o sigui que no em vull ni imaginar si no en saps gens!

petons
alícia

Natàlia ha dit...

Respostes als comentaris:

- Juntament amb la bici vaig haver de comprar un super-candau (nivell de seguretat "extra" (7/15)) que pesa força. Es veu que és prioritari comprar un candau i treure l'inflador de rodes!!! S'ha de lligar la bici com "a casa", que sino, les peces desapareixen... És recomanable que la bici estigui bruta.

- Parlar en alemany fa por. Però ho intentaré... Ara per ara, el meu nivell és massa pobre... Va ser molt millor quan vaig anar a Anglaterra amb el nivell d'anglès... Podia dir més coses! Ara crec que estic millorant més l'anglès que l'alemany... O tots dos alhora? Bueno, d'aquí a uns mesos ja us explicaré què tal! ;-)

Anònim ha dit...

Tu si que en saps. "nena"...

Però, de moment, "fes veura" que no domines l'alemany... i el mes que ve, per ejemple, et "deixes anar": Quedaran tots bocavadats... ;)

Guarda be la bici per quand vingui a Alemanya a veura equell castell (de nom impronunciable) que la utilitzaré; la mare de paquet, és clar...
Això si, portarè el GPS al manillar, perque si ting de preguntar el nom d'algún carrer ho ting futut... encara que la, mare sapiga dir Auf Viedersehn (això no serà un insult...? )

;) el pare

Anònim ha dit...

Estic contenta que t`agis decidit a comprar la bici, es molt bonica i sembla comodíssima. Que ven aviat faci bon temps i puguis gaudi de ella, de veritat m`agrada molt.

L`idioma ja veuràs que de mica en mica t`han aniràs surtin, aprofita amb el servei de neteixa per fer pràctiques, L`alemany crec que es un idioma difícil però convivint amb ells es un altre cosa i felicitats per la primera conversa, tot anirà be.

Fins aviat i seguix sent feliç.

Mª Rosa.