dimarts, 29 de juliol del 2008

No és cap mite!


Avui, mentre esperava a la consulta del dentista, he vist un home amb pantalons curts, mitjons blancs i sandàlies marrons! He al·lucinat! Jo creia que era allò dels mitjons i les sandàlies era un mite! Però resulta que no! :-)

Per ser totalment sincera, hauria de dir que al seu costat, s'ha assegut un altre home també amb pantalons curts i sandàlies, però sense els mitjons. Així que aquest segon home m'ha creat dubtes sobre si cal o no cal portar mitjons amb sandàlies! ;-)

Avui he tingut més contactes amb l'idioma alemany. A l'arribar a la feina, he dit "Guten Morgen" (bon dia) al company que s'asseu al meu costat i m'ha dit que la pronunciació era correcte, que m'animés a utilitzar l'alemany, encara que digués les coses malament. Hum! Hauré de fer un pensament! :-)

També a la consulta del dentista, li he dit a la recepcionista que "ich will Deutsch lernen" (vull aprendre alemany), i s'ha posat tota contenta i també m'ha animat a que hi posi ganes... :-)

Així que... Hauré de perdre la por i anar deixant anar petites frases, a veure què passa!! :-)

Avui també volia parlar-vos del futbolí. Suposo que tots els que em llegiu esteu familiaritzats amb el format dels futbolins catalans, oi?


Doncs bé, a l'empresa on estic treballant, el club d'esports disposa d'un futbolí. Avui l'he vist i m'he endut una sorpresa!!


M'han sorprès les diferències:

- El futbolí català té: 1 porter, 3 defenses, 3 mig-centrals i 4 davanters
- El futbolí alemany té: 1 porter, 2 defenses, 5 mig-centrals i 3 davanters

- El futbolí català té jugadors amb samarretes d'equips, cames, braços, etc.
- El futbolí alemany té jugadors que semblen estàtues, de colors uniformes.

- Les boles per comptar són rodones a Catalunya i... a que no endevineu com són a Alemanya? Quadrades!!!

- El futbolí català, no té cap mecanisme per posar la bola en joc.
- En canvi, el futbolí alemany disposa d'un forat al mig de cada banda, per poder introduir la bola al camp.

A més, pel que sembla, hi ha normes que són diferents. Si us interessa el tema, no dubteu en sorprendre-us de la varietat de regles de futbolí que hi ha a Espanya! A la web que us he passat, també hi ha les regles alemanyes. Pel que sembla, l'únic element comú és fer gols a la porteria contrària! ;-)

Mai m'havia parat a pensar que el futbolí tenia diferents alineacions en els diferents països. Per cert, els jugadors alemanys són molt lletjos amb aquest aspecte! :-P

M'ha resultat curiós... Renoi! Visitar un país estranger inclou un munt de diferències en coses que mai m'havia plantejat!! :-)

Sigui com sigui, el tema del dia és la confirmació que el mite dels mitjons i les sandàlies no és cap mite! Existeix!!! ;-)

1 comentari:

Anònim ha dit...

No em sorprèn gens que els alemanys tinguin, fins i tot, les boles quadrades!