dilluns, 21 de juny del 2010

Tirada al camp de golf

El d'avui no ha estat un dia normal, no... Avui m'he hagut d'agafar vacances forçades. El motiu? Ara us l'explico... ;-)

De bon matí, he agafat el cotxe per anar a la feina, com cada dia.
Res havia canviat respecte els darrers dies: la temperatura era d'uns 10º, el cel ben tapat i plovia.

De cop i volta però, he tingut la sensació que el cotxe feia sorolls raros. He obert la finestra, però no he sentit res estrany. He canviat de marxa i he sentit com el cotxe feia un molest "nyi nyi nyi nyi" que durava fins que el motor accelerava a unes quantes revolucions.

He de dir que m'ha espantat aquell soroll i he decidit aturar el cotxe per preguntar què hauria de fer en un cas així. El cas és que no podia parar a qualsevol lloc, així que he seguit circulant uns 3 o 4 Km més buscant un bon lloc per aturar-me. I quan l'havia trobat, el cotxe ha perdut repentinament tota la potència.

He engegat les llums d'emergència i m'he retirat de la calçada. He anat a parar a l'entrada del parking del prestigiós camp de golf de Munich. Des seguida m'he posat a trucar a ADAC, que és l'equivalent del RACC però en versió alemanya. I la pregunta clau ha estat: "On està el cotxe? Quin és el nom de la carretera?" Ni idea! Per sort, el vigilant del pàrking ha vingut a veure què passava i ha indicat a la gent d'ADAC la localització exacta del cotxe.

Com que no hi havia manera de tornar a engegar el motor, el vigilant m'ha enviat uns treballadors del camp de golf a empènyer el cotxe per poder-lo aparcar. I després, ha començat a arribar gent i més gent. Pel que sembla, hi havia una competició de golfistes aficionats.

Se la veia gent de diners. Quins cotxassos! I quines pintes!!! El que més dominava eren les armilles vermelles sense mànigues, els pantalons blancs i els polos de quadres. Tots ells muntaven cuidadosament el seu carret per passejar els pals de golf. I sonava música de fons per l'esdeveniment.

Jo, he rebut una trista trucada d'ADAC per dir-me que el mecànic tenia una altra avaria i que arribaria més tard. I tan tard que ha vingut!! A l'arribar, ha connectat un ordinador al cotxe i ha donat el seu veredicte: "Els cilindres 3 i 4 no funcionen. És possible que el motor s'hagi trencat". M'he espantat!

Una hora més tard, ha arribat la grua. El noi ha dit tot alegre: "Ah! Això sona claríssimament a un fallo elèctric. No arriba electricitat als cilindres". El noi de la grua, molt simpàtic i agradable, m'ha portat al taller mecànic. Allà m'han dit que el motor sona com si s'hagués trencat, però que per saber-ho, cal obrir-lo i això ja costa diners...

Així que aquí va el resum de la situació:

  • El cotxe està espatllat i la reparació segurament serà cara
  • Hipòtesis sobre l'avaria? Motor trencat 2 - Avaria elèctrica 1

I per acabar d'adobar la situació, no sé quants dies estaré sense cotxe, però he d'arribar a la feina a les 7.00 del matí. Com que a l'estiu fan obres a tot arreu, la línia de tren està en obres i cal agafar un servei alternatiu d'autobús. Evidentment, això suposa temps extra... Demà m'hauré de llevar a les 4.15!!!! Glups!!!

Em toca respirar profundament i creuar els dits per a passin les següents coses:

  1. Sigui una avaria elèctrica (més econòmica que no pas que el motor s'hagi trencat)
  2. Que el venedor del cotxe (de segona mà) pagui la reparació, ja que el cotxe està teòricament en garantia. En aquest cas, nosaltres només pagaríem els 300 euros que costarà que obrin el motor i avaluïn els danys.
  3. Que torni a tenir cotxe aviat...

Respira, Natàlia, respira...

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Quina ràbia que et passi una averia de cotxe al mig de la carretera.
Menys mal que el tens assegurat, ara cal tenir paciència i a veure si te'l arreglen aviat.

Mª Rosa

Natàlia ha dit...

Em sembla que m'he explicat malament... Fa poc que hem comprat el cotxe, però el venedor només es faria càrrec de la reparació, en cas que poguessim demostrar que alguna cosa estava malament en el moment de la venda.

Això no és demostrable. Per tant, tots els gastos corren de la nostra butxaca.

Així que ara tenim un motor trencat i hem de prendre una decisió que costa uns quants milers d'euros...