dijous, 18 de març del 2010

El despertador natural

És ben sabut, que per tenir un bon dia i rendir plenament, cal descansar correctament. Seguint en aquesta línia, se sap que el despertador ens pot espantar i no és gaire saludable. De fet, hi ha gent que diu que té salut perquè mai s'han llevat amb despertador (afortunats!).

Doncs bé, m'he comprat el següent despertador, que més aviat sembla un llum per a la tauleta de nit:

Es tracta d'un despertador que 20 minuts abans de l'hora desitjada, es va il·luminant poc a poc, simulant la sortida del sol. Funciona amb una bombeta de les antigues, ja que les de "baix consum" no es poden regular.

Posteriorment, durant 6 minuts comença a fer sorollets, cada vegada més forts. En aquest cas hi ha la possibilitat d'escollir entre:

- La ràdio
- Un rossinyol
- El mar
- El bosc
- Cigales

Se suposa que és el més semblant a un despertar natural i que és molt saludable.

De moment, després de provar-lo una única vegada, us he de dir que als 5 minuts de tenir la llum encesa, ja m'he despertat. Però sabia que tenia 15 minuts més fins que comencessin a sonar suaument els ocellets. Així que he estat gandulejant, despertant-me a poc a poc, pensant si aquesta nit he dormit 15 minuts menys o si aquests 15 minuts és un temps ben aprofitat i saludable per a l'organisme.

A mida que l'utilitzi més, ja us explicaré quines diferències he notat! Potser amb aquesta forma de despertar-se, un és lleva més descansat... Ja veurem! ;-)

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Em sembla un despertador GENIAL!!! i jo també hagués escollit el cant de l'ocellet. És ben segur que aquests 15 munuts que t'has despertat abans d'hora ha sigut un temps molt ben aprofitat per el organisme.

Mª Rosa.

Anònim ha dit...

Deu ser saludable,però jo no estic gaire traumatitzada pel meu despertador perquè ni me n'adono que ha tocat i l'ignoro.
Assumpció.

David ha dit...

Jo tinc un despertador d'aquests i al principi em pasava el mateix que a tú: als 5 minuts em despertava.

Pero amb al pas del temps t'acostumes, i acaven essent els ocellets els que et desperten.

Tant mateix, cal que confessi que no l'usu massa, normalment hem desperto a les 8 hores :) -de fet un xic menys-.

Bona nit!