divendres, 26 de febrer del 2010

Les pedres del camí (2)

Ahir us parlava de les pedretes que tiren al terra per evitar que la gent rellisqui damunt la neu i el gel. Us vaig posar una foto d'unes pedretes de la Garrotxa, que quan he ensenyat orgullosa als alemanys, s'han posat les mans al cap i m'han dit que he de corregir l'article! :-P

A les estacions de tren, a alguns carrers i a les empreses hi ha unes caixes on guarden les pedretes (les noves mesclades amb les rentades). Les noves les compren en sacs de 25 Kg, com el de la imatge:

Sobre el meu article d'ahir, els alemanys s'han queixat sobretot per dir-me que les pedretes que vaig posar són massa diferents: massa rodones i massa grans. Les pedretes que ells tiren són ben petites, fent de 2 a 4 mm de diàmetre.

Ara bé, si us fixeu en el sac, veureu que aquestes petites pedres punxegudes, són basàltiques! És a dir, són d'origen volcànic! Per tant, no anava jo tan errada al posar la foto de les pedretes catalanes. Simplement a aquelles pedretes els hagués fet falta trencar-les de la forma adequada per poder-les tirar a la neu.

Quan comença a nevar i hi ha perill de que la neu persisteixi en el terra, tiren unes quantes d'aquestes pedretes amb una distribució suficient per no relliscar. Mentre hi hagi neu o suficients pedretes, no afegeixen ni retiren res. Si falten pedretes, n'afegeixen. I quan deixa de nevar, aleshores les recullen per rentar-les i aprofitar les que es pugui.

Per que es feu una idea de com són les pedretes en una distribució aleatòria, podeu mirar la següent imatge:

Per tirar les pedretes poden utilitzar una pala...

... o bé un dispensador més sofisticat! ;-)


He d'afegir que les imatges que us mostro avui no són meves. Jo no tinc fotos d'aquestes pedretes, ni dels seus dispensadors... :-P

O sigui que si aneu de viatge a Alemanya a l'hivern, no tingueu por de relliscar, ja que a molts llocs utilitzen aquestes pedretes volcàniques!!! :-)

Espero que us feu una bona idea de com funciona tot plegat... I en cas de dubtes, pregunteu! ;-)

1 comentari:

Anònim ha dit...

Jo també crec que no anaves tan errada, aquestes pedretes són més petites però molt semblants a les que ens vas ensenyar ahir i a més són d'origen volcànic.
Aquí aquesta setmana ha fet molt bon temps i les temperatures han arribat a els 20º. El que et deia l'altre dia que el temps està ben boig.

Mª Rosa.