dilluns, 27 de juliol del 2009

Pollastre al forn

Ara que no tinc els productes ni els llibres de cuina de la meva terra, se'm fa més difícil cuinar.

Ahir volia fer pollastre al forn. Com? Ni idea! Així que vaig buscar una recepta a Internet, els ingredients de la qual tingués per casa, i la vaig executar amb petites adaptacions...

Vaig quedar totalment encantada del resultat, així que sento que he de compartir la recepta amb vosaltres i deixar-la accessible, per quan la vulgui repetir, que ho faré! Si no sabeu què cuinar, us recomano provar-ho! És una recepta súper senzilla, econòmica i realment deliciosa! :-)

Pollastre al forn

Ingredients:

- Pollastre
- 1-2 Ceba (a gust)
- 1 Pebrot vermell (a gust)
- 2-4 tomàquets (a gust)
- Un bon raig d'oli d'oliva
- 1/2 tassa de vi blanc
- 1 llimona (o dues, si el pollastre és sencer)
- Sal i pebre

Procediment:

En una safata de forn, hi posem l'oli i el vi. Ho cobrim amb les verdures tallades a daus o en rotllanes.
Netegem el pollastre, li traiem les plomes (si en tingués), la grassa sobrant i l'eixuguem.
Posem el pollastre a la safata de forn i li aboquem el suc de la llimona. En cas de que sigui un pollastre sencer, col·locar l'altra llimona a daus a dins del pollastre. Salpebrar-ho.
Coure-ho al forn durant 45 minuts o 1 hora a 180º.
De tant en tant, anar tirant el propi suc pel damunt del pollastre.
En cas que quedi sec, afegir-hi una mica d'aigua.

L'experiència:

Ja que he llegit la recepta cuita-i-corrents, no me n'he adonat de la tècnica per tallar les verdures, així com tampoc me n'he adonat de la quantitat de verdures. Crec però, que el resultat no s'ha vist influenciat per aquesta experiència.

El meu pollastre no estava del tot descongelat, però això no s'ha notat per res en el resultat.

Combina realment bé acompanyat d'unes patates al forn, fetes al mateix temps, però en una altra safata.

El resultat:

Ha resultat un plat molt molt fàcil de fer i que m'ha causat una sensació realment positiva: Estava boníssim! :-)

Si no sabeu què cuinar... Proveu-ho!! :-)

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Veig que t'estàs convertint en una experta cuinera. Té molt bon aspecte i si el gust es tant bo, doncs millor que millor. El pollastre es pot fer de tantísimes maneres que no ens les acabarem!. I no cal fer-lo només a la planxa. Segueix experimentant!.
Assumpció.

Anònim ha dit...

Avui 27 de Juliol és santa Natàlia, Juliana i Semproniana i aquestes dues últimes són les Santes de Mataró.

Anònim ha dit...

MOLTES FELICITATS!!!
Desitjo que hagis passat un bon dia de sant i que ho acabis de celebrar envoltada de carinyo, dons encara que estiguis lluny dels teus, sempre estaran molt a prop teu tots els que t'estimen ja que avui dia no hi han distancies.

Ja veig que t'ho has passat força bé cuinan i encara més menjant. Aquest pollastre deu està deliciós, serà qüestió de fer-lo ja que nosaltres el que més mangem és pollastre.

Una abraçada
Mª Rosa.

Natàlia ha dit...

Mª Rosa: Crec que el que més m'agrada d'aquesta recepta, és que la salsa em recorda a la sopa de ceba!!!

De debò, és una recepta molt fàcil que estic segura que us agradarà molt!

Ja em diràs què tal, quan el proveu! ;-)