divendres, 26 de juny del 2009

S'ha acabat el curs C1.1

Ara se suposa que ja he après tots els coneixements que corresponen al "Mittelstufe", és a dir, tot allò que està considerat de nivell intermedi...

Ja porto 10 mesos consecutius anant a classe de dilluns a dijous... Resum de la meva evolució:

- Quan no en tenia ni idea, vaig agafar un llibre d'autoaprenentatge Larousse...
- Vaig començar les classes al nivell A2.2
- Em vaig veure forçada a saltar un nivell sencer per falta d'alumnes.
- Sempre he anat molt justa a classe, degut al nivell que vaig saltar... però... Sempre he seguit endavant!

Ara porto uns dies preparant-me per l'examen de nivell C1, el qual espero fer a l'agost o al setembre. He de dir però, que em queda molt camí per recórrer, ja sigui per aprovar aquest examen, com per entendre a la gent sense problemes i poder controlar els meus nervis, que em deixen bloquejada...

Coneixeu la regla del 80-20?

- Es necessita un 20% del temps per arribar al 80% dels coneixements
- Es necessita un 80% del temps, per completar el 20% restant i arribar al 100%

Crec que estic arribant a un punt d'inflexió en el que cada vegada em costa més notar millores i en canvi, noto que faig aigües per tot arreu. És a dir: estic lluny d'aquest teòric 80% i a la vegada, noto que dia a dia em costa més!

Sigui com sigui, segueixo endavant i espero millorar l'alemany mica a mica (s'omple la pica!)!
:-)

1 comentari:

Anònim ha dit...

La qüestió és anar passant de cursos i com dius de mica en mica anar millorant, tu fas tot el que pots i més, per això no t'has d'angoixar i sempre seguir endavant.
Per estar al 100% ja hi arribaràs un di o un altre.
Amb esforç tot s'aconsegueix.

Mª Rosa.