dissabte, 27 de juny del 2009

Revetlla de Sant Joan? Res de res!

Fa pocs dies que va arribar l'estiu, amb el seu solstici. A tot Catalunya, l'arribada de l'estiu es celebra amb la Revetlla de Sant Joan, amb una foguera i petards.

Ara mateix, a Alemanya hi ha llum natural entre quasi 16 (sud) i força més de 17 hores (nord). És a dir, els dies són realment llargs! :-)

Em preguntava com es celebraria aquest esdeveniment astrològic a Alemanya. I vaig veure que res passava... Li vaig preguntar al professor i la seva resposta va ser:

- Això està molt lligat a la religió i hi ha llocs on es fan festes locals i llocs on no es fa res.

Jo, no he vist res de res! Us puc assegurar però, que als alemanys els agrada molt el foc i especialment cuinar-hi! Són aficionats a fer barbacoes per tot arreu!

Us poso una foto d'una barbacoa, de fa un parell de setmanes, que em va sorprendre i que vaig trobar realment original i molt gustosa! :-)

1 comentari:

Anònim ha dit...

La nit de S. Joan s'ha viscut com sempre amb petard i berbenes, que per cert moltes revetlles es van fer a la platja, aquest any no han tirat tants petards, ja que són molt cars.
Han prohibit fer focs, si no eran controlats i tirar coets a les urbanitzacions prop a les muntanyes, per el risc que hi ha degut a les altes temperatures d'aquets dies.
En resum, un Sant Joan com el que coneixies i ara venen les Festes Majors dels pobles i entre mig petards i més petards.
Tinc entès que la "Nit Màgica" també es celebra a Europa. No sé si és veritat.
Però Alemanya també té moltes festes.

Mª Rosa.