diumenge, 7 de juny del 2009

Pastís amb xocolata

Degut a l'èxit dels pastissos que vaig fer el dia que vaig anar a la meva primera festa d'aniversari a Alemanya, ahir em van convidar a una altra festa i em van dir que portés pastissos...

Així que he repetit amb el pastís de formatge i he fet un altre pastís, la recepta del qual em va passar un company de feina...


Pastís amb xocolata

Ingredients:
200g de mantega
200g de sucre
1 sobre de vainilla ensucrada
1 mica de sal
3 ous
375g de farina
1 sobre de llevat
40 ml de llet
100g de xocolata (ratllada, en cons o en làmines; com es prefereixi!)

Es mescla bé durant 5-7 minuts la mantega, el sucre, la vainilla ensucrada, la sal i els ous fins que quedi una massa consistent.
Es mescla la farina i el llevat.
Afegir la farina i la llet a la massa anterior i mesclar fins que quedi consistent i fi.
Afegir la xocolata lentament i mesclar-ho bé.

Posar-ho en un motlle al forn i coure-ho durant uns 50 minuts a 150º.

L'experiència

No sé què passa però sempre que decideixo fer pastissos tinc petites incidències...

Aquesta vegada, he posat el llevat a la massa inicial i enlloc de tenir farina blanca, tenia farina integral!

Degut a aquests petits problemes, ha pujat menys del compte. Al provar-lo una mica, m'ha donat la impressió que enlloc de ser esponjós és més aviat consistent com una galeta amb xocolata. Sigui com sigui, té una olor que perfuma tota la casa!

El resultat


Fàcil de fer, molt bona olor, molt bon gust... però... Enlloc de tenir una consistència adequada, tenia més aviat consistència de galeta...

Crec que hauré de repetir el pastís, posant el llevat a temps... Em pregunto si hi havia massa poc llevat per a la quantitat de massa, si es va coure massa, o les dues coses alhora! Per la propera vegada: La consistència s'ha de millorar!

Això sí, el pastís de formatge estava espectacular! :-)

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Està molt bé això de passar la recepta per si algu la vol fer. I què, era bo de gust?
Hi va haver música i va ser divertit?, o això és molt demanar?
Veig que ja estàs integrada i espero que t'ho passessis bé.
Assumpció.

Natàlia ha dit...

De gust deliciós! Però va fallar el llevat i crec que per això va coure's una mica més del compte i va quedar una mica més galeta que no pas pastís...

El del company de la feina era esponjós... Aquest no. Però de gust, boníssim!

L'he de repetir per tal que tingui les dues coses: bon gust i que sigui esponjós...

Anònim ha dit...

Prenc nota del pastís, sempre va bé tenir receptes noves. Encara que no t'hagi sortit esponjós, té pinta de estar molt bo.
Desitjo que t'ho passessis bé a la festa.

Mª Rosa.