divendres, 3 d’abril del 2009

Renfe Vs. S-Bahn

Us seguiré explicant què va passar amb la multa...

Després de parlar amb molta gent i que cadascú donés la seva pròpia versió de les circumstàncies en les que permeten pagar 5 euros enlloc de 40, vaig creure que jo no complia els requisits canviant la tarja, ja que no està personalitzada amb nom i foto... I és que els abonaments mensuals tenen dues versions: una anònima i una altra personalitzada. La personalitzada és la que si perds el bitllet pagues 5 euros enlloc de 40.

Així que vaig decidir anar igualment a l'estació central de Munich (Hauptbanhhof). Era una estació molt gran, més gran que Madrid-Atocha i molt més gran que Barcelona-Sants. Després de molt preguntar, vaig trobar l'oficina d'atenció a l'usuari, amagada darrera qui sap què... Vaig entrar-hi i vaig explicar la veritat... Hi vaig anar amb factures del banc conforme cada mes havia pagat el meu bitllet, però no s'ho van mirar. Si que es van mirar que tingués el bitllet d'abril. I em va dir la noia: "És la teva primera vegada, oi? En aquest cas, podem cobrar 20 euros enlloc de 40"...

I vaig optar per pagar els 20 euros i vaig sentir-me afortunada per no haver-ne de pagar 40!

Com hagués estat això amb Renfe? Doncs bàsicament crec que no hagués pogut entrar, perquè les portes no s'haurien obert. Però en cas d'estar a dins, crec que hagués explicat la història a algú i m'hagués fet pagar uns 10 euros (quantitat totalment variable depenent de l'ànim del revisor de la porta) i... ja està!

Amb tot aquest enrenou, no he pogut evitar comparar rodalies Renfe i el S-Bahn. Aquí van les comparacions:

- Climatització: Al S-Bahn les portes es tanquen automàticament quan fa uns segons que no passa cap persona, mantenint una bona climatització. A Renfe, les portes estan obertes fins que algú s'aixeca i les tanca o el maquinista posa el tren en marxa.

- Música: Per sort, ni el S-Bahn ni Renfe tenen música. Això sí, els viatgers de Renfe han hagut de patir molt escoltant sempre els mateixos temes, alguns d'ells en alemany! Curiós que no sigui fins ara que he reconegut una de les cançons que sonaven nit i dia.

- Entrada: Al S-Bahn l'entrada està oberta a tothom. A Renfe hi ha portes, que permeten comprovar si el bitllet és vàlid o està caducat.

- Retards: Tant Renfe com el S-Bahn pateixen regularment retards. Al S-Bahn, per llei, quan porten 5 minuts de retard, posen per megafonia un missatge explicant que hi ha un retard. Esporàdicament, el conductor n'explica el motiu. A Renfe, la informació sobre retards i causes no és especialment informativa, sinó més aviat és fan el longuis!

- Confort: Els seients del S-Bahn estan quasi tots de cara o d'esquena i hi ha lloc de sobres per les cames. A Renfe en canvi, els agrada molt posar els seients de cara a la finestra. El S-Bahn té molta més varietat de vagons, depenent de l'hora del dia. En general, vaig sempre asseguda. En Renfe costa una mica més anar asseguda.

- Horaris: Renfe funciona aproximadament des de les 5.00 fins a la 1.00. El S-Bahn funciona des de les 5.00 fins a les 3.00.

Sigui com sigui, jo no trobo diferències significatives entre Renfe i el S-Bahn...

Per la gent nostàlgica del fil musical de la Renfe, aquí teniu el vídeo d'una cançó que durant anys vaig haver de patir i que ara no només sé què diu sinó que sé com és diu!!!


Títol: Dreigroschenoper: Die Moritat von Mackie Messer
Lletra: Bertott Brecht
Música: Kurt Weil

Espero que us porti records! ;-)

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo mai he sentit aquesta cançó a la Renfe.
Es veritat que els trens alemanys i els d'aquí no difereixen gaire, salvant petites diferències.
Assumpció.

Anònim ha dit...

Vas fer ven fet en explicar lo de la multa, al final tampoc vas tenir que pagar els 4o euros i amb 2o vas passar.
Jo aquesta cançó mai l'he sentit a la Renfe, però es que tampoc hi he anant massa amb tren a Barcelona, quasi sempre he anat amb autocar directa per autopista.
Hi han poques diferencies"Renfe Vs. S-Bahn".
Que gaudeixis d'un bon cap de setmana.
Mª Rosa.