dilluns, 22 de desembre del 2008

El pessebre

A casa, la mare ha fet un pessebre amb molts detallets:


És el pessebre que he vist tota la vida, però aquest any, la mare ha afegit detalls curiosos, com un xoriço, una llonganissa, un pernil, un colom, una rata, una serra i altres elements que fan que em quedi meravellada mirant el pessebre.

També inclou una cistella plena de pa, i quina ha estat la meva sorpresa quan he vist que entre els pans que hi havia, es trobava un "Breze" alemany.

El pessebre de casa té dos caganers, un que està amb la càmera de filmar i un altre que està amagat darrera la porta (a la foto no es veu), just darrera el diable...

A mi m'encanta aquest pessebre. De totes formes, ahir vaig quedar sorpresa quan vaig veure un altre pessebre, molt menys detallista, que tenia un pixaner!!!

Oh! Des de quan els pessebres tenen pixaners?


En el cas que els pixaners siguin típics, potser hauré d'acceptar que al pessebre de casa li falta un personatge emblemàtic!

Mmm... Qui sap?! Sigui com sigui, m'agrada el pessebre que ha fet la meva mare! Eh que és xulo? ;-)

3 comentaris:

Josep Mª ha dit...

Encara que a mi, Ateu practicant, no hem va tot lo relacionat amb la religió si que m’agraden les coses maques i fetes amb els cinc sentits, per això vull dir que el Pessebre de la Amiga Assumpció es realment molt bonic i te tot el caire de la sensibilitat d’una artista, Felicitats Assumpció!!!!!!.
En quan al pixaner els seus orígens provenen del anomenats ”souvenirs”, per nosaltres records, es venien a les poblacions de muntanya, suposo jo que per allò dels “pixapins” . El primer que vaig veure va ser quan l’Albert no tenia més de 4 anys a Ribes de Fresser i el vaig comprar de record per regalar-lo en motiu d’unes vacances d’estiu al Baiell, poble veí de Campelles, comarca de El Ripollès.
Posteriorment ja el vaig anar veient a tots el pobles del Pirineu quan anàvem de vacances, primer amb el R-5 i posteriorment amb el primer Land Rover, segur que tu te’n recordes bé d’aquest jeep i les excursions que vàrem fer amb ell les dues famílies per els entorns d’Avellanes. A casa tenim una foto, segur que també la te la teva Mara, on estàs junt amb l’Albert al seu costat.
Uns anys més tard ja el vaig veure a la fira de Sta. Llúcia i es que realment fa tanta gracia com el caganer. Lo rar es que no hagin inventat el petaner perquè lo que més gracia fa a la gent, especialment els mes petits, son les “caques”, els “pipins” i els “pets”.
Ja per acabar dir que el caganer filmador del vostre pessebre en recorda molt a un Amic meu, no se per que, je,je,je!!!!!
Bon Nadal!!! I que el proper 2009 es compleixin tots els teus desitjos.
Josep Mª

Anònim ha dit...

Ara fan coses molt ”xules” per el pessebre, jo com només el feia quan l`Albert era petit, ara veig moltes coses com, el xoriço, la llonganissa, el pernil , o el foc que abans no hi eren i m`agraden molt, m`encanta anar al Mercat de Santa Llúcia i també a veure pessebres, el pixaner també és molt original. Ara adorno una mica la casa i posem el arbre, per posar els regal sota d`ell.
Tant el pessebre, com el arbre de casa teva han quedat molt bonics.

Que acabeu de passar aquestes festes Nadalenques , molt bé i que el Para Noel us portin moltes coses.

Bon Nadal.
Mª Rosa

Anònim ha dit...

Llàstima de cinta aislant perquè no sabia amb què engantxar-ho. No se m'hi aguantava res.
A mí també m'agrada el meu pessebre i les festes de Nadal; una passada!!!.