dijous, 23 d’octubre del 2008

Últim dia d'A2.2

Avui és l'últim dia de les classes del curs d'alemany A2.2

Resum:

- Ha estat una experiència realment enriquidora, en la que m'ho he passat molt bé.
- El meu alemany ha millorat molt, però, és clar, només és nivell A2, que és un nivell molt bàsic i limitat.
- Al final de cada dia, acabo esgotada, perquè és de dilluns a dijous, 2 hores de classe després de la feina.
- S'aprenen altres coses que no només són la llengua.
- La gent que ha anat regularment a classe, ha millorat molt.
- La gent que s'ha perdut classes, s'ha quedat enrere.
- Tothom ha millorat moltíssim.
- La professora crec que va ser una hippie en els seus temps mossos...

I ara ja puc:

- Mantenir converses telefòniques, sempre demanant repetició d'un munt de coses, que parlin a poc a poc i clar.
- Puc preguntar per orientar-me pel carrer i pel transport públic.
- Puc expressar petites opinions i dir coses que no siguin complicades... A la que vull dir quelcom complicat, no dic en ordre ni una sola paraula!


He de dir que estic molt contenta. Cada setmana he notat milloria i la gent que em sent, també ho nota... Però no és suficient. Simplement és el nivell bàsic.

L'alemany requereix temps, pràctica i paciència... I crec que estic posant tots els ingredients.

Com diuen els catalans: mica a mica, s'omple la pica.

La setmana que ve, començaré les classes del nivell B1.1. Del curs actual, serem 3 o 4. Segurament hi haurà noves cares i potser una nova professora...

Sigui com sigui, estic contenta. Realment contenta! :-)

1 comentari:

Anònim ha dit...

Et felicito per haver acabat el primer nivell i t'encoratjo per començar el nou, al final del qual espero que tinguis un bon coneixement, o si més no, més ampli de l'alemany.
Anims Natàlia, que tu pots...
Ostres! quan temps fa que ja ets fora...
Assumpció.