dimecres, 24 de setembre del 2008

Viatge en S-Bahn: Unglaublich!

Avui he al·lucinat pel què m'ha passat en el tren!!

Com cada dia, he començat a fer els deures d'alemany mentre esperava el tren. Avui tocava escriure una redacció sobre el nostre objecte preferit, una persona, o a quina edat creiem que compraríem un mòbil al nostre fill...

Jo he escollit escriure sobre el meu objecte preferit: el meu portàtil! :-)

Total, que estava tranquil·lament escrivint la meva redacció, quan he notat que la noia del meu costat mirava el que estava escrivint. De cop i volta, m'ha ofert la seva ajuda i m'ha dit: "Això està malament: És 'es' i no 'er'". Li he donat les gràcies. I ha continuat: "I això altre també està malament. És 'großes' i no 'großer'". Li he tornat a donar les gràcies i he seguit escrivint... Ella ha afegit: "En general està bé"... I m'he posat contenta.. S'agraeixen molt els estímuls positius!

Però ha arribat un moment en que m'he encallat i li he demanat ajuda. Ella no entenia el que volia posar. Així que li ha preguntat a la noia que seia davant nostre, si ella sabia anglès i em podia ajudar. Li he explicat en anglès el que volia escriure i les dues han estat discutint sobre quina seria la forma d'expressar la meva idea. Total, que com que no era fàcil, he optat per escriure una frase completament diferent! :-)

Al final, ha resultat que la noia que m'ha ajudat, està estudiant per ser professora i que vol ser una bona professora, tot i que encara està aprenent-ne... Ara entenc per què no ha pogut resistir la temptació d'ajudar-me!! :-)

Hem estat parlant i he quedat sorpresa perquè:

1.- Puc dir coses en alemany!
2.- Puc entendre a la gent quan parla en alemany!
3.- Em poden entendre en alemany!!!

Lamentablement, l'anglès sembla necessari per expressar les idees complexes. El que em sorprèn és que fins i tot hi ha gent jove que té problemes amb l'anglès.

El que trobo més impressionant és que em pensava que els alemanys són secs i distants, però són iguals que la gent de tot arreu! M'ha sorprès molt que una noia desconeguda m'ajudés... A mi em va bé perquè continuo aprenent... Ara bé... Com li diré demà a la professora que tinc els deures corregits perquè una noia al tren s'ha dedicat a anar-m'ho revisant? Espero que hagi deixat alguna errada... ;-)

Sigui com sigui, em va bé, perquè l'alemany no té traduccions directes d'algunes estructures i gent com la noia d'avui, m'ajuden a entendre com funciona l'alemany...

Amb dues paraules: Im-pressionant! ;-)

4 comentaris:

Alícia ha dit...

Nena, quina passada! Fa molt poc temps que has arribat i ja pots entendre't amb alemany!!! No et preocupis si et sembla que vas a poc a poc, diuen que és una llengua molt difícil i de moment el que és important és que et pots comunicar. Endavant!

Anònim ha dit...

Ja veus, hi ha gent de tot, a tot arreu.
Els alemanys tenen fama de ser gent tancada, i els catalans , garrepes i també seriosos, però el més important de la gent de tot el mon, ès que siguin nobles i bones persones i si hen trobem avui dia és una sort, ja que la majoria va a la seva.

Un pas molt important és , que vas entenent a la gent.
Segueix aixì.
Mª Rosa.

Anònim ha dit...

Ja veus, hi ha gent de tot, a tot arreu. Els alemanys, tenen fama de ser gent tancada i els catalans, de ser garrepes i també seriosos`, però el més important de la gent de tot el món és que siguin nobles i bones persones.
I si entrobem avui dia, és una sort, ja que la majoria , va a la seva.

Vas entenen a la gent quant parla
aixó és un pas molt important.

Segueix aixì.
Mª Rosa.

P.D. Es la segona vegada que escric el comentari, la primera he
apretat el google i s`ha borrat tot. Soc un desastre.

Anònim ha dit...

Poc a poc i bona lletra. Ets afortunada perquè ja vas entenent alguna coseta. Ja ho deia jo que no trigaries gaire. Anims, que encara hi ha molt camí per recòrrer. A tothom li fa una tremenda por l'alemany, i no s'hi veuen en cor.
Assumpció.