dimarts, 9 de setembre del 2008

Segon dia de classes

Avui ha estat el segon dia de classes...

La meva autoestima ha baixat... La professora ha estat preguntant sempre a la mateixa gent (a mi no)... Al final de la classe, m'ha preguntat si l'entenia bé, si anava massa ràpid o què...

Sincerament, ha estat difícil...

Clar que no només m'ho ha preguntat a mi. També ho ha preguntat a la gent a la que ha fet intervenir menys durant la classe...

Li he explicat que a la feina tothom em parla en anglès (excepte la dona de fer feines, que avui m'ha explicat que està casada amb un turc i que ella va haver d'aprendre alemany molt ràpid, en un any i que ho va fer sense anar a classes, només llegint en veu alta)... La professora m'ha dit que necessito escoltar més...

Clar que si comparem amb el que va explicar ahir la gent, dec ser de les persones que porten menys temps a Alemanya, i per tant, és normal que la meva base sigui pitjor...

Veurem què tal evoluciona tot en els propers dies... Confio en seguir la classe, que de fet ho faig, i poder aconseguir dir frases normals... Ara sembla que només construeixo frases en plan "Jo Tarzan, tu Xita..."... Em costa moltíssim fer una frase ben feta... És molt més senzill entendre una frase, que haver-la de construir... És realment dur... Però confio en sortir endavant i aprendre alemany, que aquest és l'objectiu!

Queda un llarg camí per recórrer...

1 comentari:

Anònim ha dit...

No vulguis corre, Natàlia, que això dels idiomes l`ho que vol és paciència, i tard o d`hora t`han sortiràs , ja ho veuras.
Portes poc temps a Alemanya i aquet idioma es difícil, si avui no t`han preguntat, ja ho faran demà.
Ahir estaves molt animada, dons continua aixì i tot serà mes facìl.
Endavant que tu pots.

Mª Rosa.